Vista WMP 11 en wav

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Op mijn Vista PC kan ik bepaalde WAV-bestanden niet afspelen.

Ik krijg dan de melding dat Windows Mediaplayer het bestand of de codec niet ondersteunt.

Het gaat om oudere (1999, 2000) WAV-bestanden ook met de Mediaplayer opgenomen. Een WAV-bestand op dezelfde manier opgenomen in 2002 wordt wel gewoon afgespeeld.

Verder lukt het op mijn oudere XP-PC wel met de WMP ook die oudere WAV-bestanden af te spelen. De WAV-bestanden zijn dus niet beschadigd of wat.

Mijn Vista PC: WMP versie 11.0.6001.7000
Mijn XP PC: WMP versie 11.0.5721.5230

Auto-update voor codecs staat ingeschakeld. Vanmorgen (na topics op Helpmij gelezen te hebben) K-lite codec basic geinstalleerd. Maar dit bracht vooralsnog geen oplossing

Zoek dan nog eens naar een andere codec....

Bedankt voor je hulp. Het probleem is wel dat ik niet weet welke codec gemist wordt door de WMP. En bijzonder dat de andere WMP (op de XP-PC) wel gewoon deze oudere WAV's afspeelt.

De WMP op de Vista-PC speelt voor de rest "alles" wel gewoon, alleen deze oudere zelf opgenomen geluidsstukjes niet.

Zou de Mediaplayer geupdate of wat moeten worden? Ik snap ook niet dat die K-lite basic geen uitkomst biedt. Daar wordt op Helpmij toch lovend over gesproken. Misschien doe ik iets vekeerd?

Niemand een idee verder?

Waarom speelt de Windows Media Player de betreffende WAV-bestanden op de XP-pc wel en op de Vista-PC niet?

Moet toch iets aan te doen zijn? :(

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet...
Maar ik denk dat toch ook gewoon dat je een bepaalde codec dan nog mist :confused:
welke kan ik ook zo niet direct zeggen ...
Heb je het ook al eens afgespeeld met een andere mediaplayer? Itunes, realplayer of het programma winamp bevat ook al een heel groot aantal codecs als ik mij niet vergis

Laatst bewerkt:
Hallo Jelpot

Bedankt voor je tip.

De Realplayer Basic geinstalleerd en... deze speelt "de oude WAV-bestanden" gewoon af. Dus daar ben ik blij mee! :thumb:

Ik blijf natuurlijk open staan voor suggesties om de bestanden gewoon met de WMP te kunnen spelen.

dat is graag gedaan :)
ik ben blij voor je dat het je nu lukt om je wav bestanden af te spelen...
Heb je al eens WMP volledig verwijderd, je codecs ook en dan je register geschoond?
EN dan natuurlijk ook je WMP opnieuw geinstalleerd + een codec pack?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan