Vista x64 veel cache

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belgsken

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2008
Goed ik heb windows vista home premium uk edition. Ik heb 4gb ram en in het begin was er 3004mb memory vrij en plots na het heropstarten is er maar 2494mb memory maar vrij meer.
Is er een reden dat ie plost weer gaat een deel van het geheugen in cache gaat steken ?

http://img294.imageshack.us/my.php?image=taskloggo9.jpg

Op de foto is duidelijk te zien dat hij 1723 cached memory heeft. Ik weet eigenlijk niet of dit goed of slecht is. Kan er iemand hier meer uitleg en eventueel een oplossing voor geven ? :)

Groeten

Geen enkel probleem. Windows Vista heeft ruim 1 Gb nodig en je heb nog lekker veel over. Als je wilt weten wie de grote geheugenvreter is dan moet je even bij de processes kijken wie de verbruikers zijn.

Ron

Firefox exe*32 neemt 77-85 mb in (is dit normaal) ? :)
Dwm.exe neemt 59mb in.

Op zich lijkt me dit dan niet zo erg. Dank je voor het snelle antwoord :)

Firefox exe*32 neemt 77-85 mb in (is dit normaal) ? :)
Dwm.exe neemt 59mb in.

Op zich lijkt me dit dan niet zo erg. Dank je voor het snelle antwoord :)

IE neemt bij mij 50 Mb in, zal wel normaal zijn. :) DWM neemt bij mij wat minder ruimte in beslag. Het is de Desktop Windows Manager en zal dus wel groeien met het aantal windows dat open staat (aanname). ;)

Dag en nacht staan de helpmij-ers klaar! :D

rechts onder kun je zien dat er maar 39% van je fysiek geheugen word gebruikt,, dat is niet veel.
Wat ik echter vreemd vind is dat je zegt op een Vista x64 4 gig geheugen hebt terwijl er totaal maar 2494 hebt staan,,,,Zou hier niet gewoon je volle geheugen aangegeven moeten worden??? Ik draai ook Vista x64 en heb er maar 2 gig in (49% gebruikt) maar bij totaal word daar netjes ook die 2 gig aangegeven (2045)

Als je in config scherm bij systeem kijkt staat daar dan wel gewoon 4 gig ram?

.

Laatst bewerkt:
Ja hij geeft daar 4gig ram en ook in het welcome centre geeft hij 4 gig aan MAAR. Ik heb een gadget op men sidebar en daar geeft hij maar een totaal aan van 2494 terwijl dit in het begin 3004 was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan