vista /xp bootmenu zelf maken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

oswaldo.r

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Hallo allemaal.
Ik heb het volgende .
Heb laatst vista op een nieuwe hdd gezet, had Xp op een van mijn huidige hdd staan!
Nu ik eerst Vista zonder xp wilde draaien heb ik voor de installatie een hdd los gekoppeld,
waar dus xp op staat. Maar nu alles toch wel goed loopt heb ik dus ook mijn hdd normaal c:// waar windows xp opstaat weer ingekoppeld. Je raad het waarschijnlijk al , alleen Windows Vista start dus op , ga ik in Vista naar Mijn computer staat daar ook al mijn andere schijven en partities kompleet nog met alles er op .
Maar nu wil ik dus een bootmenu,zonder opnieuw te beginnen met Vista installeren.
Maar ik weet niet hoe ! Kan dat ubberhaupt wel ? Zelf via run>msconfig>boot de partitie aan laten duiden waar xp opstaat en zo een bootmenu te maken ? Zoja hoe dan heb nu op c:/.windows vista (disk 0) en partitie H:// windows Xp (disk 2) staan.
Hoop dat ik duidelijk ben geweest wie o wie kan mij helpen ?
Heb eigelijk niet telkens zin om de stekker van de hdd waar vista op staat willen uitrekken als ik ff in xp moet zitten :s.
Vriendelijke groeten oswaldo Hasta la Vista !

Ik heb XP-Pro,op de C: partitie,in dualboot met Vista,op de D: partitie van dezelfde schijf.

De volgende map en bestanden zijn op de C: partitie aangemaakt.

Er wordt een map aangemaakt met de naam "Boot" (zonder de aanh. tekens)
en de bestanden,
Boot.BAK =1kB
Boot.ini =1kB
boot.mgr =435kB
BOOTSECT.BAK =8kB

De inhoud van de boot.ini is de volgende

;
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

Als je de bestanden hebt en verplaatst naar de C: schijf\partitie,kun je testen of dat wil werken.

Ik denk dat de boot.ini hetzelfde zal zijn,ondanks dat Vista op een andere schijf staat.
Een boot.ini van een dualboot op 2 schijven,heb ik dacht ik bewaard en die is precies hetzelfde als een dualboot op 1 schijf.
Ik denk dat het te maken heeft met de "BCDEDIT.exe",maar zeker ben ik daar niet van.

Mocht het niet werken,verander dan de volgende regel in de boot.ini

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

in

default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan