Vista + XP = Crash?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HTML

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Berichten
14
Ik wil graag op mijn acer waar Vista op staat XP erbij zetten op schijf D, ja, Vista staat dus op C. Maar nou las ik gister na even googlen dat dit bij veel mensen oplevert dat XP gaat crashen omdat je de oudste versie beter eerst kan installeren. Maar dat kan dus niet want er staat standaard vista op. Wat moet ik doen? Is dit waar? Is dit ook zo als je het installeert op een andere schijf? (D dus, ipv allebei op C)
 
Wat zij zeggen klopt idd. Wat je kan proberen is de ultimate boot cd. Ik weet daar verder niets vanaf, dus moet je maar ff googelen.
 
Ik wil graag op mijn acer waar Vista op staat XP erbij zetten op schijf D, ja, Vista staat dus op C. Maar nou las ik gister na even googlen dat dit bij veel mensen oplevert dat XP gaat crashen omdat je de oudste versie beter eerst kan installeren. Maar dat kan dus niet want er staat standaard vista op. Wat moet ik doen? Is dit waar? Is dit ook zo als je het installeert op een andere schijf? (D dus, ipv allebei op C)

wat voor acer type heb je ik heb windows xp op mijn acer aspire 5315 hoorde eigenlijk vista erop testaan maar heb er xp erop staan zonder problems
 
wat voor acer type heb je ik heb windows xp op mijn acer aspire 5315 hoorde eigenlijk vista erop testaan maar heb er xp erop staan zonder problems

Probleem is dan ook NIET alleen XP of alleen Vista, TS maakt zich zorgen over de installatie van XP op een machine waarop al Vista staat, Die zorg is niet onterecht. Er zijn idd. mensen bij wie het op de één of andere manier in het honderd loopt.

Echter, met de tool VidtsBootPro zou het moeten lukken. Er blijven desondanks mensen die het niet voor elkaar krijgen, ondanks BootPro.

Ik wil graag op mijn acer waar Vista op staat XP erbij zetten op schijf D, ja, Vista staat dus op C. Maar nou las ik gister na even googlen dat dit bij veel mensen oplevert dat XP gaat crashen omdat je de oudste versie beter eerst kan installeren. Maar dat kan dus niet want er staat standaard vista op. Wat moet ik doen? Is dit waar? Is dit ook zo als je het installeert op een andere schijf? (D dus, ipv allebei op C)
Helaas is het dus waar dat er nogal eens problemen ontstaan.
 
Laatst bewerkt:
Jij bedoelt een dual boot , maar er is nog een optie en zo heb ik het gedaan ,
Hd van 320 gb --- c-schijf van 100 gb --- d-schijf van ruim 200 gb
Op de c-schijf staat vista met alle voor mij belangrijke programma's , op de d-schijf staan back- ups maw. alles wat ik niet kwijt wil ( voor de zekerheid staat de inhoud van mijn d-schijf ook nog op een externe hd.)

Dan maak ik een image ( ghost ) van mijn c-schijf en plaats deze op mijn d-schijf
Vervolgens de c-schijf geformatteerd en windows 7 gëinstalleerd , daarna de programma's die ik erop wil , en daarna weer een image van de c-schijf gemaakt en geplaatst op mijn d-schijf .
Ik heb dan een image van vista en windows 7 .

Het nadeel is dat als je van image wil veranderen dit door het terugzetten van een image ongeveer 15 minuten duurt , het voordeel is dat als er iets fout gaat ( denk ook aan virussen ) je veilig terug kan . Ook zijn er op deze manier geen conflicten .
Hans
 
Jij bedoelt een dual boot , maar er is nog een optie en zo heb ik het gedaan ,
Hd van 320 gb --- c-schijf van 100 gb --- d-schijf van ruim 200 gb
Op de c-schijf staat vista met alle voor mij belangrijke programma's , op de d-schijf staan back- ups maw. alles wat ik niet kwijt wil ( voor de zekerheid staat de inhoud van mijn d-schijf ook nog op een externe hd.)

Dan maak ik een image ( ghost ) van mijn c-schijf en plaats deze op mijn d-schijf
Vervolgens de c-schijf geformatteerd en windows 7 gëinstalleerd , daarna de programma's die ik erop wil , en daarna weer een image van de c-schijf gemaakt en geplaatst op mijn d-schijf .
Ik heb dan een image van vista en windows 7 .

Het nadeel is dat als je van image wil veranderen dit door het terugzetten van een image ongeveer 15 minuten duurt , het voordeel is dat als er iets fout gaat ( denk ook aan virussen ) je veilig terug kan . Ook zijn er op deze manier geen conflicten .
Hans
En hoe krijgt TS door deze acties een dualbootsysteem?
 
Niet , zoals ik al aangaf .
Ik heb dus 3 images , xp , vista en windows 7 . Al naar gelang met welk bestuuringssysteem ik wil werken moet ik dus eerst zo'n image terugzetten ( bij mij 12 minuten )
Deze methode is omslachtig , maar wel veilig en geeft geen bootproblemen .
Hans
 
Tja, dan wil ik het topic van TS bij deze gebruiken om jou een tip te geven die je computer leven zal veraangenamen:

maak een backup op externe schijf van je bestanden.
Formatteer alle hdd's in je systeem, installeer eerst XP op D en daarna Vista op C. Nu hoef je nooit meer images terug te zetten om van OS te kunnen wisselen.
 
Ik gaf alleen aan dat er nog een andere manier was , dit aangezien TS een dualboot probleem had of verwachte .
Hans
 
Ik wil graag op mijn acer waar Vista op staat XP erbij zetten op schijf D, ja, Vista staat dus op C. Maar nou las ik gister na even googlen dat dit bij veel mensen oplevert dat XP gaat crashen omdat je de oudste versie beter eerst kan installeren. Maar dat kan dus niet want er staat standaard vista op. Wat moet ik doen? Is dit waar? Is dit ook zo als je het installeert op een andere schijf? (D dus, ipv allebei op C)
Snap ik. Ik reageerde op jouw bericht omdat je al de tweede was die TS antwoordde met een antwoord op een vraag die hij niet stelde terwijl er geen antwoord werd gegeven op de vraag / vragen die hij wel stelde.
 
Snap ik. Ik reageerde op jouw bericht omdat je al de tweede was die TS antwoordde met een antwoord op een vraag die hij niet stelde terwijl er geen antwoord werd gegeven op de vraag / vragen die hij wel stelde.
 
Sorry , ik klikte te snel .
Ik was niet de tweede maar de vierde die reageerde , en gaf alleen een andere manier aan om zonder dualboot hetzelfde te bereiken .
Laten wij wachten op een reactie van TS.
Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan