Vista & Xp dualbooten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik wil heb een laptop met Vista. En ik wil hier ook Windows xp op zetten dus dualbooten. Ik heb hier iets gevonden. http://www.leerwiki.nl/Hoe_installeer_ik_Windows_Xp_naast_Windows_Vista_met_dual_boot

Maar ik lees ook op andere sites dat je een windows vista DVD nodig hebt. Heeft iemand misschien een goede handleiding om dit te doen ?. Want ik kon niet echt iets vinden op google waar ik wat aan heb

Kijk hier eens, ik heb het zelf ook via deze manier gedaan en bij mij werkt het perfect. Bij mij stond vista al op mijn laptop en ik heb xp ernaast geinstalleerd. Dus je heb geen Vista DVD nodig.
 
Kijk hier eens, ik heb het zelf ook via deze manier gedaan en bij mij werkt het perfect. Bij mij stond vista al op mijn laptop en ik heb xp ernaast geinstalleerd. Dus je heb geen Vista DVD nodig.

Bedankt. Maar ik snap een aantal dingen niet

bijvoorbeeld dit.

Probeer het volgende:

Download Intel Matrix drivers hier en sla dit op in de hoofdmap van de C: schijf.
Pak het bestand uit met WinRar naar de map c:\iata57_enu
Ga naar de map C:\iata57_enu\Winall\Driver
Kopieer de hele inhoud van die map naar een lege floppy.
Maak een XP CD waarin je alle "SATA AHCI Controller" drivers integreert vanaf de floppy. Gebruik hiervoor nLite, en integreer direct ook even SP2 (NL) of SP3 (NL)

Kijk daarna of je bij de XP installatie vanaf die aangepaste XP cd de harde schijf wél kunt zien en partitioneren.

Hoe kan ik dit doen als ik geen floppy drive heb. En moet je dit gewoon doen onder vista ?. En waar moet je die bestanden plaatsen op de windows xp cd




Dan applly, als je een melding over je current boot timeout krijgt moetje dat op 29 zetten en dan weer op 30 en dan weer apply dan lukt het wel.

En dit snap ik niet Hoe bedoel je op 29 zetten en dan weer op 30. Moet je dat eerst op 29 dan zetten en dan apply en dan op 30 en dan weer apply ? als ik het goed begrijp
 
Laatst bewerkt:
Bedankt. Maar ik snap een aantal dingen niet

bijvoorbeeld dit.

Probeer het volgende:

Download Intel Matrix drivers hier en sla dit op in de hoofdmap van de C: schijf.
Pak het bestand uit met WinRar naar de map c:\iata57_enu
Ga naar de map C:\iata57_enu\Winall\Driver
Kopieer de hele inhoud van die map naar een lege map.
Maak een XP CD waarin je alle "SATA AHCI Controller" drivers integreert vanaf de floppy. Gebruik hiervoor nLite, en integreer direct ook even SP2 (NL) of SP3 (NL)

Kijk daarna of je bij de XP installatie vanaf die aangepaste XP cd de harde schijf wél kunt zien en partitioneren.

Hoe kan ik dit doen als ik geen floppy drive heb. En moet je dit gewoon doen onder vista dit kan je gewoon in Vista doen, en ja, ik zie dat ik een fout heb gemaakt, het mag ook in een lege map, als je het maar terug kan vinden. tevens is dit alleen maar nodig als je een xp cd zonder sata driver hebt. ?.

En dit snap ik niet Hoe bedoel je op 29 zetten en dan weer op 30. Moet je dat eerst op 29 dan zetten en dan apply en dan op 30 en dan weer apply ? als ik het goed begrijp ja, da klopt, de boot timeout is het wachten totdat je bovenste besturinssysteem opgestart wordt. ik zelf vond het handig om dit op 30 sec te houden dus vandaar dat je dat dan ff moet veranderen.

Dan applly, als je een melding over je current boot timeout krijgt moetje dat op 29 zetten en dan weer op 30 en dan weer apply dan lukt het wel.
 

Oh dan weet ik genoeg bedankt.Dan kan ik daar vandeweek mee aan de gang. Oh je hebt een vraag nog niet beantwoord.

waar ik moet ik die bestanden plaatsen op de windows xp cd
 
Laatst bewerkt:
Oh dan weet ik genoeg bedankt.Dan kan ik daar vandeweek mee aan de gang. Oh je hebt een vraag nog niet beantwoord.

waar ik moet ik die bestanden plaatsen op de windows xp cd

Je moet daar met Nlite een iso van maken, en die moet je op een cd branden met een iso brander.
 
Je moet daar met Nlite een iso van maken, en die moet je op een cd branden met een iso brander.

Dus gewoon in de windows xp map. Maar beschadigd je bootloader niet als je dit allemaal doet ?.
 
Laatst bewerkt:
met nlite kopieer je de inhoud van de xp cd, daarna voeg je de driver in. Nlite zal dit ergens in de map drivers plaatsen, maar daar heb jij nix meet te maken, het gaat erom dat je harde schijf herkent wordt, en dat gaat zo dus lukken:D:thumb:
 
met nlite kopieer je de inhoud van de xp cd, daarna voeg je de driver in. Nlite zal dit ergens in de map drivers plaatsen, maar daar heb jij nix meet te maken, het gaat erom dat je harde schijf herkent wordt, en dat gaat zo dus lukken:D:thumb:

Maar hoe kan het dan dat je bootloader niet beschadigd want dat lees ik weer op andere sites dat dat gebeurt als je windows xp naast vista installeert.
 
Je beschadigd de bootlader van vista, maar dit herstel je weer door vistabootpro te installeren en intestellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan