Vista -> XP...(laptop dit keer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hoi,

Ik heb vandaag eindelijk mijn laptop ontvangen. Natuurlijk was ik alweer van plan om windows vista eraf te gooien en windows xp te installeren. Maar nu is het punt, dat ik nog niet eerder een laptop geherinstalleerd heb met 2 hardeschijfen.

Hardeschijf 1: 100 GB
Hardeschijf 2: 150 GB

Kan ik gewoon windows XP installeren op de kleine hardeschijf en dan de 2e hardeschijf ook gebruiken ? Of moet dat op een speciale manier?

wil je vista echt eraf??

je zou een dualboot kunnen overwegen.
kun je toch ook nog gebruik maken(en wellicht wennen) aan vista

wil je vista echt eraf??

je zou een dualboot kunnen overwegen.
kun je toch ook nog gebruik maken(en wellicht wennen) aan vista

Dat kan ook, denk ik. gebruik maken van directx 10 :D.

Back to the topic.

Gewoon een windows cdtje erin stoppen herstarten --> tijdens de installatie op de 1e schijf laten installeren op een nieuwe partitie en gebruik laten maken van de 150 gb schijf?

Gewoon een windows cdtje erin stoppen herstarten --> tijdens de installatie op de 1e schijf laten installeren op een nieuwe partitie en gebruik laten maken van de 150 gb schijf?
Ja

Ron

en nu het allemaal nog werkt.....zoek dan eerst de drivers op.
En denk dan aan de sata drivers voor je harddisk.

Ja denk het maar wel. Maar die functie ' Schrink ' .. kan ik niet vinden. ik weet dat het engels is.. maar wat dan de vertaling er van is in vista....?

:(
en nu het allemaal nog werkt.....zoek dan eerst de drivers op.
En denk dan aan de sata drivers voor je harddisk.

Dat is de S-ata controller (gevonden in Everest) ?

Ik ga even tafel dekken, Ik ben over een kwartiertje terug.

schrink = krimpen, kleiner maken.
En maak een recovery dvd van vista......of heb je de versie erbij gekregen.

schrink = krimpen, kleiner maken.
En maak een recovery dvd van vista......of heb je de versie erbij gekregen.

erhhh.. Heb er niet eens een chipset cdtje bij gekregen.. Recovery dvd... laat ik nou net geen lege dvdtjes hebben :(

tja en als je ooit naar vista wil dan zul je er voor moeten betalen.....en dat heb je nu ook al gedaan.
Dan maar snel even 2 dvd halen......
Welk merk en type laptop heb je gekocht ?

Fujitsu Siemens Amilo XA 2528

( Ik ga denk ik toch maar even voor vista eraf en win xp pro erop)

Laatst bewerkt:
Ik ga toch maar voor de niet dualboot vista / xp..

(sata controller ga ik nog even zoeken)

Is dat gewoon installeren en dan herkent windows zelf de 2e hdd? of moet dat weer op een andere manier?

windows herkend dan zelf de 2de hdd ja.
Tip: zet ook alvast je wireless network drivers op een schijfje anders moet je heel de tijd heen en weer lopen (had ik.. :p) alleen ik heb wel dual-boot en het bevalt goed!

windows herkend dan zelf de 2de hdd ja.
Tip: zet ook alvast je wireless network drivers op een schijfje anders moet je heel de tijd heen en weer lopen (had ik.. :p) alleen ik heb wel dual-boot en het bevalt goed!

Die ervaring heb ik ook al opgelopen met mijn eigen computer.. daar waar ik weer opnieuw geinstalleerd mee heb en dacht " Die netwerk kaart komt wel.." Mooi niet dus.

Maar ik heb dus al de driver pagina gevonden.. Maar ik weet helaas niet welke van de 26 drivers ik moet hebben

Screenshot Everest -> Netwerk
http://img353.imageshack.us/img353/2728/naamloosmq3.jpg

Link naar de driver pagina waarvan ik niet weet welke ik moet hebben

Laatst bewerkt:
Hmm.. nu heb ik de driver eindelijk gevonden, laten installeren door windows, maar nu kan de hardware niet worden gestart.

Verder.. zou het wel fijn zijn als iemand met de juiste driver zou aankomen van de Atheros AR5007EG Wireless network adapter...

wat dacht je van deze driver.

en tot hoever gaat de installatie van xp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan