Vista -> Xp sp2 BSOD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
4.846
Hoi,

Ik had al probleempjes gehad met het branden van windows, maar that problem is solved. Nu is het probleem dat als ik boot van cd dat de computer netjes de installatie bestanden gaat laden.. 2 minuten later, staat er " Booting Windows XP " er volgt een zwart scherm, kort daarna krijg ik een Blue Screen Of Death.. Er staat geen stopfout, cd heb ik vanmiddag opnieuw gebrand omdat ik dacht dat de vorige corrupt was. (deze download was ook 3x als een hoge kwaliteit (geen virus) download beordeelt).

Wat moet ik nu doen? lijkt wel alsof ik gewoon van vista af wil.. maar vista niet van mij af wil :(

Groet,

Johan
 
tja wat moet je nu doen......
een vreemd probleem.
De harddisk is wel opnieuw geformatteerd.
Dit is zo.n vraag waar je alle kanten mee op kunt.
 
tja wat moet je nu doen......
een vreemd probleem.
De harddisk is wel opnieuw geformatteerd.
Dit is zo.n vraag waar je alle kanten mee op kunt.

nee ik kom niet eens bij de 1e keuze menutjes.. niet bij het accepteren van de voorwaarden.. helemaal niets.
 
dus je doet de cd erin start op en dan ga je installeren
en hoe ga je dan verder
 
dus je doet de cd erin start op en dan ga je installeren
en hoe ga je dan verder

ik druk de cd in de computer --> reboot --> boot van cd --> wacht tot de setup geladen is, dan zegt setup " Booting Windows XP " zwart scherm erachter na en dan een BSOD
 
dus er is nog niks geformatteerd.
je vista staat er nog op?
ga eens bij de leverancier van de harddisk kijken of daar een format tooltje is te downloaden.
gebruik dat en probeer het opnieuw.
 
hmm.. oke. even neuzen in Everest... die weet het vast wel *welke haddisc ik heb ..*

Edit:

Ja vista staat er helaas nog op.

Seagate Barracuda 7200.10 heb ik (500 gb) Maar ik kan op de site van Seagate helemaal niks vinden..
 
Laatst bewerkt:
gebruik pcwizard of belarc ,everest is te oud en word niet meer ondersteund
 
ik had hetzelfde alleen lag het eraan dat ik een SATA schijf had, als je xp gaat installeren moet je drivers voor je sata schijf importeren.

Je kan ook proberen de HD in IDE te veranderen in de BIOS.

Mvg phantom!
 
ik had hetzelfde alleen lag het eraan dat ik een SATA schijf had, als je xp gaat installeren moet je drivers voor je sata schijf importeren.

Je kan ook proberen de HD in IDE te veranderen in de BIOS.

Mvg phantom!

oke ! zal ik direct gaan proberen!
!!

Ik laat nog van mij horen
 
ik had hetzelfde alleen lag het eraan dat ik een SATA schijf had, als je xp gaat installeren moet je drivers voor je sata schijf importeren.

Je kan ook proberen de HD in IDE te veranderen in de BIOS.

Mvg phantom!

Het is gelukt (door de instellingen te veranderen naar ide) Maar nu heb ik een ander probleemm.. Mijn Netgear wireless usb adapter, wil niet geinstalleerd worden. ik druk de cd erin, installeer dan, dan vraagt mijn comp om de stick erin te drukken, en dan op volgende te drukken.. druk ik op " Next" en vervolgens verdwijnt het schermpje en gebeurt er niks meer...
 
heb je al bij hardware gekeken of daar alles correct geïnstalleerd is ?
 
ik bedoelde eerder of er geen problemen zijn met de usb poorten
 
Hehe, Windows XP staat erop :D

Dankzij phantom819 is het gelukt :) Dankje wel :) zit nu lekker snel achter mijn comp.. ik ga em eens klokken hoe snel de computer nou opstart :p
 
prima, ik voelde me ook behoorlijk K*t toen ik nix meer had.. geen vista en geen xp.. :p alles gefixed nu!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan