Vista zeer traag en onstabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

D422

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2010
Berichten
3
Beste mensen,

Ik heb dinsdag windows vista home premium opnieuw geinstalleerd nadat ik problemen had met mijn pc. Maar na de herinstallatie is hij tergend langzaam, en ik ben ervan overtuigd dat het steeds erger wordt. Elke keer als ik de pc opnieuw opstart, begint hij schijven te controleren, nadat hij eerst zeker een minuut of 2 op het vista laadscherm heeft gehangen.

Hij is nu weer bezig met de schijven te controleren, wat je niet kunt skippen. Ik had de pc uitgezet, nadat hij heel erg langzaam was. Ik startte firefox, dat na een minuut pas verscheen en toen meteen crashte. Toen heb ik ctrl+alt+delete gedaan, en toen kreeg ik een zwart scherm, en na 5 minuten krijg ik een foutmelding waar alleen staat: "beveiligingsfout". Kort daarna kreeg ik achternelkaar foutmeldingen van windows defender, skype, en windows verkenner.

Specs:
E8400 oc' @ 3.6
4GB Ram
Ati Radeon HD4870
Asus P5Q
Win Vista Home Premium

Ik heb mijn cpu even op de stock speed gezet om mee te beginnen. Gescanned op virussen en spyware: clean. Ook is op mijn C schijf veel ruimte verdwenen? Vanmiddag nog meer dan 400 GB vrij, en nu nog maar 319, heb niks gedownload of naar de schijf gekopieerd.

Ik vrees dat een windows reinstall het probleem zal verhelpen, ik vermijd dst liever, omdat ik net twee dagen ben bezig geweest om alles weer te installeren enzo.

*update*

TuneUp Utilities 2010 geeft aan dat Windows een 'file system error' heeft gegeven. De updates van Windows mislukken allemaal, en elke keer wanneer ik de pc opstart begint de pc met een schijfcontrole, waarin veel fouten worden gevonden en 'hersteld' Elke keer als ik twee keer snel achter elkaar klik, blijft hij vasthangen voor ongeveer 30 seconden, dit is ZEER frustrerend. Ik heb mijn pc nu hard nodig, want maandag beginnen mijn eindexamens.

- D422
 
Ben bang dat opnieuw installeren de enige optie is. Let wel op dat je na de installatie verbinding maakt met internet en direct alle updates binnenhaalt. Dan een goede virusscanner erop
Kijk vervolgens of de pc normaal reageert en ga dan pas andere progromma's erop zetten.
 
Heb Windows opnieuw geinstalleerd, maar dit verhielp het probleem niet. Een vriend van mij denkt dat een geheugenmodule defect is (2x2GB). Ikzelf denk dat het aan de harde schijf ligt. Windows zegt dat er een 'file system error' is, en raadt aan een schijfcontrole uit te voeren. Dus dat heb ik gedaan, en na 18 uur, toen hij op 11% zat maar geannuleerd.

Iemand een idee? Schijf kapot, geheugen kapot of iets anders? Ik heb allebei de geheugensticks afzonderlijk geprobeerd, gaven ook allebei problemen.

*Update 17-5*

Bleek inderdaad aan de schijf te liggen, heb Windows geinstalleerd op een donor schijf, en alles werkt nu perfect. Kan wel nog aan de date van de 'kapotte' schijf, dus ik haal alles ervanaf wat ik nodig heb en dan hoop ik dat morgen of overmorgen m'n nieuwe schijf binnenkomt. (60 GB is wat weinig ;p)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan