Vista zeer traag+foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

David493

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2009
Berichten
1
hallo

ik heb sinds kort een probleem met mijn laptop (Hp Presario CQ60) van ongeveer een half jaar oud.
ik al even rond lopen zoeken op internet maar mijn speciefieke probleem ben ik nog niet tegen gekomen.

ik zat een film te kijken op mijn laptop toen hij ineens helemaal vastliep, na een poosje gewacht te hebben, heb ik hem maar uitgezet.

Nu als ik hem weer aanzet duurt het 15 a 20 minuten voordat hij opgestart is! en als hij dan is opgestart krijg ik de foutmelding "Windows Search Indexer werkt niet meer" en alles is zeer traag (als je een map of iets dergelijks opent, het duurde 2minuten voordat deze Computer tevoorschijn kwam...)
ook als je hem afsluit duurt dit +-30minuten

ik heb de laatste tijd(weken) geen nieuwe programma's erop gezet en ik gebruik deze laptop eigenlijk alleen om te internetten, msnen en zo af en toe om een film te kijken.

wat kan het probleem zijn? en zou dit verholpen kunnen worden door Vista opnieuw te installeren?

mocht het antwoord op dit (bekende?) probleem al ergens anders zijn gegeven ergens op deze site, mijn excuses voor deze nutteloze post:thumb:

alvast bedankt
David
 
Welkom bij de Helpmij!
Een posting is zelden nutteloos.
Begin maar met een antwoord op de volgende vragen, daarna kunnen we wellicht verder (vragen):

- heb je een goede up to date (!) anti spyware scanner (draaien) / scan je regelmatig op spyware?
- heb je een goede up to date (!) virusscanner draaien en scan je regelmatig het systeem?
- voer je regelmatig schijfopruiming uit?
- heb je defragmentatie wel eens uitgevoerd?
 
Defraggler (is defragmenteren)
Ccleaner (opschonen)
Virus scannen
 
Jobbes, op zich ga ik een heel eind met je mee, maar Ccleaner zonder nadere toelichting aanbevelen gaat mij net even te ver. Ccleaner gebruiken zonder te weten wát je moet doen (en wat vooral niet) is m.i. niet erg aan te bevelen, of kijk je er anders tegenaan?
 
Laatst bewerkt:
'Tsja
Nou eh CCleaner start ik op ik druk op opschonen en je moet gewoon nix aan de vinkjes veranderen is mij geleerd.

Maar dat kan je wel beter VOOR de defragmentatie doen.
En houd er rekening mee dat een fikse defragmentatie van 'Defraggler' een 12 uur duren.
Maar bij mij maakte die 18 GB vrij laatst en mijn computer was een stuk sneller!
 
Waaruit ik opmaak dat jij de optie "register" van Ccleaner die óók heel nuttig en veilig te gebuiken is, nog niet eerder hebt gebruikt?
 
Jawel.
Ik heb hem al meerdere keren gebruikt.
Snap alleen niet waar jij nou naar toe wilt!
Jij mag ook best zeggen wat jij beter vind;)
 
Nee, ik vind niets beter of slechter en ik wil ook nergens naar toe. Ik vind alleen een zonder toelichting gegeven advies tot het gebruik van een levensgevaarlijke tool als Ccleaner risicovol.
 
:eek: ik ben er nooit zo heel erg risicovol mee omgegaan, eerlijk gezecht:eek:
 
Nee, JIJ misschien niet, maar je adviseert 't een volslagen onbekende waarvan je niet weet hoe groot diens kennis van pc's en tools als Ccleaner is en dat vond en vind ik wat 'gevaarlijk'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan