vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

compudoc

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Kan je windows vista net als linux gewoon installeren zonder dat ik windows xp overschrijf ivm dat als het niet werkt dat ik het gewoon kan verwijderen zonder problemen en weer verder kan gaan op windows xp.

ja, ik heb hier zelfs 6 besturingsystemen opstaan,
ubuntu
kubuntu
freespire
debian
windows xp
windows vista beta 2

freespire, windows vista was puur uit intresse.
debian heb ik vroeger lang gedraait.
en ubuntu gebruik ik actief,
en kubuntu is puur om sommige dingen uit te proberen voor ik uitleg geef, en ik wil niet al die kde rommel op mijn gnome desktop hebben :)
en windows xp is om te gamen en voor school.

freespire, windows vista was puur uit intresse.
debian heb ik vroeger lang gedraait.
en ubuntu gebruik ik actief,
en kubuntu is puur om sommige dingen uit te proberen voor ik uitleg geef, en ik wil niet al die kde rommel op mijn gnome desktop hebben :)
en windows xp is om te gamen en voor school.

heb je nog wel tijd om naar school te gaan??

ja maar jij maakt ook gebruik van linux dus kan ik ook zonder linux gebruik maken van een 'boot menu' ofzoeiets om het besturingssysteem te selecteren of niet?

Hallo !

Je kunt Vista op een aparte partitie (min. 15 Gig) installeren.

Je boot.ini van XP wordt dan "overschreven", d.w.z. dat je bij opstarten gewoon de keuze (in het Engels) krijgt welk systeem je wilt opstarten.

Als je Vista evt. weer verwijdert heb je een opstartprobleem: XP kan niet meer opstarten.

Je moet dan vanaf de WinXP-CD via de repair-console je boot-ini weer herstellen.

Greetz,

Harry.

hoe kan ik vista dan weer verwijderen? vanaf windows xp of niet?
en hoe start ik de repair-console

Laatst bewerkt:
Hoi !

Verwijderen van Vista: Vanuit XP de Vista-partitie formatteren en klaar-is-kees !

Opstarten vanaf de WinXP-CD, kiezen voor "R(epair)", dan kiezen voor "1 ". dan admin. wachtwoord (meestal enter tenzij je dat hebt opgegeven) , dan fixboot achter de prompt intrommelen, en als het goed is start XP nu weer gewoon op.

Greetz,

Harry.

Sorry Lange Pier, helemaal gelijk !

In m'n jeugdig (??) enthousiasme te snel !

Dus TS: 2 x een commando: fixmbr en fixboot, beide gevolgd door enter !

Greetz,

Harry.

bedankt, Moest dit even weten voor als er in Vista RC1 nog grote fouten zitten en ik ervanaf wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan