visual basic 2008 textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

leuthrick

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Berichten
454
hallo,

ik heb een textbox gemaakt en ik wil dat mensen en b.v. @live.nl achter zetten als dit niet zo is moet hij een foutmelding geven.

dus dat er een @ in moet zitten
 
Laatst bewerkt:
En wat is nu jouw vraag? Met andere woorden wat is het probleem?

Verder kan het ook helpen als je laat zien wat voor code je nu al hebt. Dan bedoel ik niet het gehele programma, maar dan alleen de dingen die van belang zijn bij hetgeen dat fout gaat.
 
En wat is nu jouw vraag? Met andere woorden wat is het probleem?

Verder kan het ook helpen als je laat zien wat voor code je nu al hebt. Dan bedoel ik niet het gehele programma, maar dan alleen de dingen die van belang zijn bij hetgeen dat fout gaat.

het gaat niet fout ik hoe alleen maar de code te weten dat in textbox1 @ moet zitten maar en mag ook nog iets voor of achter het @ staan

bv ------@-------.---- (ik doe even streepjes voor spammers)
 
Code:
If TextBox1.Text.Contains("@") = False Then MsgBox("U heeft ongeldige opmaak voor een emailadres getypt")

Ik denk dat je dit bedoelt. Anders moet je iets duidelijker zijn met je vraagstelling omdat je redelijk vaag bent met je vraag.
 
Code:
If TextBox1.Text.Contains("@") = False Then MsgBox("U heeft ongeldige opmaak voor een emailadres getypt")

Ik denk dat je dit bedoelt. Anders moet je iets duidelijker zijn met je vraagstelling omdat je redelijk vaag bent met je vraag.

ik bedoel dat er in de textbox een @ moet zitten
 
Waarom weet ik niet maar ik krijg gewoon het gevoel alsof je met een normale webpagina bezig bent. Klopt dat?

En zonee waarom kun je ons dan niet de code geven die je nu al hebt?
 
Waarom weet ik niet maar ik krijg gewoon het gevoel alsof je met een normale webpagina bezig bent. Klopt dat?

En zonee waarom kun je ons dan niet de code geven die je nu al hebt?

ik ben niet met een internet pagina bezich

maar ik ben met een e-mail programma bezich.

maar ze moeten in het veld waar je e-mail moet staan een echte e-mail in vullen dus met @ en niet dat je alleen letter kan invoeren

maar deze code werkt

Code:
If TextBox1.Text.Contains("@") = False Then MsgBox("U heeft ongeldige opmaak voor een emailadres getypt")
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan