Visual basic laten communiceren met internet en met andere projecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mar k

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Hoi Helpmij'ers,

Na nu al zo'n 3 jaar bezig te zijn met een virtueel besturingssysteem wat de meeste functies in windows moet gaan bevatten en vervangen, ben ik nu in het gedeelte apps. Ik wil graag applicaties kunnen downloaden vanaf de webserver en deze eerst downloaden, en dan via een process extern starten. M'n grootste probleem is dat elke gebruiker moet inloggen alvorens gebruik te maken van het systeem. Het account neemt namelijk de licentie met zich mee, waardoor het systeem de licentie type en de periode opneemt. Ook worden hiermee messages verstuurd, dus belangrijke meldingen. Het is nog een concept, en ik denk dat het nog wel 'n jaar of 5 � 10 kan duren voordat het echt een beetje is zoals Windows, daarmee bedoel ik niet proticols of hoe het ook heet xD en al die troep, maar meer zoals mappen aanmaken, aanpassen, verwijderen enzovoorts. Nu wil ik graag een soort van visual basic code uitvoeren op het internet. en hiermee bedoel ik zoiets als dit:
Code:
<script vb script>hier gewoon visual basic alineas</script>
Is dit mogelijk. Bijv, Google gebruikt het geloof ik ook. Bij het installeren van Google Chrome word je als de installatie voltooid is doorgestuurd naar een andere pagina.
Ook ben ik benieuwd of je in een visual basic project, een ander project kan aansturen.

Ik hoor graag een reactie of 't mogelijk is of wat een alternatief zou kunnen zijn.

Tevens wou ik ook weten of het mogelijk was om via 2 textboxen en een submit knop in te loggen via de website. Alleen dan niet in een webbrowser maar dat het er even wat beter uit ziet met 2 textboxen; username en password.

Alvast bedankt!
Groet,
Mark

Voor dat visual basic codes op het internet uitvoeren, kijk naar ASP.NET met VB.NET syntax.

Na de installatie een pagina openen zou je kunnen doen door de default browser aan te roepen met
Code:
System.Diagnostics.Process.Start("hier de link naar de website")

Een ander project aansturen kan met Inter-Process Communication, hier een voorbeeld, of met de Pipes manier.

Inloggen met 2 textboxen van username en password kan je doen met een (Http)WebRequest of met een onzichtbare webbrowser en de values op de pagina veranderen en vervolgens op de submit knop drukken.

Dat zou je wat verder moeten helpen, succes!

Laatst bewerkt:
Dankjewel CaptainBri! ;)
Maar met de code uitvoeren op het internet bedoelde ik eigenlijk vanaf internet in VB code.

Dus bijvoorbeeld niet een PHP script, maar een VB script die het project dan van internet haalt.

Ik wil namelijk ook de gebruiker begroeten door de gebruiker te laten inloggen via internet, en dan de naam van de gebruiker op te pikken in het systeem.

Weet je daar misschien ook iets voor? Dankjewel!

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan ik ergens je virtuele os uitproberen? Ik maak er zelf namelijk ook eentje op het moment.

Hoi Luuk!
Leuk voor je interesse.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook vaak op YouTube kijk wat de ‘concurrenten’ zijn.
En ik moet zeggen, allemaal lopen ze op achter, ziet het er lelijk uit of heeft het weinig functies. Tevens moet ik je ook zeggen dat er in mijn systeem een applicatie winkel zit die via internet draait, en waar je dus ook apps kan downloaden en installeren! Zowel alles zit erop, maar het meeste nog niet afgemaakt omdat het simpelweg teveel werk is.

Helaas kan ik je op dit moment niets sturen. Op het moment van release, (en binnenkort komt er een demo aan) zal ik je deze kunnen sturen.

>> Tevens zal het systeem ook niet gratis zijn.
Vandaar een demo ;)

Als je je email even geeft, of even een test emailtje naar mark_1809@hotmail.com stuurt zal ik je met een ander emailadres op de hoogte houden en kunnen we desnoods een aantal dingen bespreken. Ik bespreek het liever niet hier, omdat dat niet echt nodig is denk ik. ;)

Via mail zal ik je alles uitleggen en ben ik ook wel benieuwd naar wat jij ervan gemaakt hebt! :p

MVG,
Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
hosting nodig?

ik zou wel voor een paar servers kunnen zorgen
MEESTAL ONLINE (soms heeft provider storing)
3 domeinen per host 1 gewone en 2 sub domeinen
ik kan tevens ook een beetje programmeren (verwacht niet teveel ben nog
niet zo lang bezig hier een voorproefje van mijn werk
www.webbrowsern.webklik.nl
en de host is met oneindig gegevens opslag
en oneindige bandbreedte !
servers reageren snel op aanvragen !
en zijn bruikbaar voor update servers IK gebruik ze daar ook voor
stuur maar een berichtje als je wat servers kunt gebruiken :thumb::thumb:

re: je vraag

dat is niet mogelijk google doet het namelijk zo
er word een bestand gedownload en direct daarna gaat de timer ofzo