Visual Basic leren

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo,

Ik zou graag de basis willen leren van visual basic. Ik heb er eigenlijk nog nooit mee gewerkt. Heeft iets waarmee ik het online gratis kan leren? Liefste tekst, geen filmpjes!
Bedankt! Het gaat om Visual Basic 2010 express

Laatst bewerkt:
Het makkelijkst om te leren is : VB6.
Het beste om te leren is VB.net. Omdat dit op de .net framework gebasseerd is kun je vrij snel
met andere .net talen uit de voeten.

En waar dit te leren is ? google.nl

Zoekwoorden :
vb6 basis tutorial
vb.net basis tutorial
vb.net tutorial

etc... etc..

@Cyberjunkie: VB6 is helemaal niet makkelijker of moeilijker dan VB.NET hoor?
Ze worden over het algemeen als makkelijk beschouwd.

@JoZ1
Jou reactie is gewoon weg spijkers op laag water zoeken.

Maar om er even op in te gaan, als je twee makkelijke talen gaat vergelijken op welke moeilijker is. Dan is automatisch
1 van de twee de moeilijker dan de andere. En zoals je weet, zit er wel degelijk verschil tussen de syntax.

Mvg

@Cyberjunkie: VB6 is echt niet meer van deze tijd. Alleen het werkend krijgen van de IDE is al een hel op Vista/7.

Wil ik best geloven. Maar jaren geleden toen ik ooit begon met scripten en programmeren. Begon ik met vb6. Ondertussen
ben ik een programmeur en besef ik mij hoe brak vb6 is. Maar zal altijd een zwak ervoor houden en vind het nog altijd de
beste keuze voor iedereen die simpel en snel een programma in elkaar wil zetten.

Zie het antwoord van cyberjunkie:

cyberjunkie zei:
En waar dit te leren is ? google.nl

Zoekwoorden :
vb.net basis tutorial
vb.net tutorial

etc... etc..

Waar gaat het mis?

En het liefste geen zoekwoorden, maar gewoon een link waarvan je zeker weet dat die goed is :)

Nou, het gaat wel even duren voor je die tutorial goed hebt afgerond hoor ;)

misschien een nogal domme vraag, maar als ik een programma heb gemaakt, maar moet ik dan klikken zodat je hem echt kan gebruiken als programma?

Ga naar Documenten > Visual Studio 2010 > Projects > %projectnaam% > Bin > Debug

Daar staat het EXE-bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan