Visual Basic leren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga naar Documenten > Visual Studio 2010 > Projects > %projectnaam% > Bin > Debug

Daar staat het EXE-bestand.

Ik heb wel eens gehoord (ik weet niet meer waar en van wie), dat die exe nog extra debug gegevens bevat die je programma makkelijker te hacken maken. En dat je dan beter het bestand uit
Documenten > Visual Studio 2010 > Projects > %projectnaam% > Bin > Release
kan halen.

Eerst kwam dat bestand er (bij mij) na het builden van het programma, maar nu moet ik eerst naar de "Configuration Manager" in het build menu, en daar dan eerst release selecteren, om daarna het programma nog eens te builden. Ik gebruik wel altijd de 2008 editie. Ik weet niet of dat in de 2010 versie nog hetzelfde is...

MartinJM

PS: In deze link staat dat er maar weinig verschil is, maar je kan er even naar kijken.

Ik heb wel eens gehoord (ik weet niet meer waar en van wie), dat die exe nog extra debug gegevens bevat die je programma makkelijker te hacken maken. En dat je dan beter het bestand uit
Documenten > Visual Studio 2010 > Projects > %projectnaam% > Bin > Release
kan halen.
Als je het programma niet 'hackbaar' wilt hebben, moet je sowieso niet in .NET gaan programmeren. ;)

Eerst kwam dat bestand er (bij mij) na het builden van het programma, maar nu moet ik eerst naar de "Configuration Manager" in het build menu, en daar dan eerst release selecteren, om daarna het programma nog eens te builden. Ik gebruik wel altijd de 2008 editie. Ik weet niet of dat in de 2010 versie nog hetzelfde is...

Volgens mij kun je gewoon op Build > Build %projectnaam% klikken (in VS 2010 Ultimate iig).

Dat werkte bij mij eerst ook, maar later hield het opeens op met werken.. En zo kan ik het dan wel weer gebruiken.

Maar als je iets onhackbaar wilt hebben, moet je idd geen visual basic gebruiken. Maar tegenwoordig is bijna alles op de computer al hackbaar.. Dus welke taal je dan moet gebruiken, weet ik ook niet. Ideeen? :p

MartinJM

Laatst bewerkt:
C++, Java etc.

Natuurlijk kan dit ook 'gehackt' worden (debuggers/hex-editors) alleen is dat wel lastiger.

Ja maar je kan natuurlijk ook altijd de belangrijke gegevens encrypted in de code verwerken. En dat bij
runtime bijvoorbeeld het wachtwoord staat word gedecrypt en gebruikt. Hierdoor vinden aanvallers alleen
de encrypted code als ze assambly gaan bekijken.

Als ze de assembly gaan kijken wel, inderdaad.
Alleen kunnen ze in sommige gevallen de assembly zo manipuleren, dat die code wordt overgeslagen.

Grote softwarepakketen en spellen worden dan ook vaak gekraakt, terwijl je zou zeggen dat de uitgevers hier goed over na hebben gedacht?

Wil ik best geloven. Maar jaren geleden toen ik ooit begon met scripten en programmeren. Begon ik met vb6. Ondertussen
ben ik een programmeur en besef ik mij hoe brak vb6 is. Maar zal altijd een zwak ervoor houden en vind het nog altijd de
beste keuze voor iedereen die simpel en snel een programma in elkaar wil zetten.

Doe je dat echt als beroep? Wat voor een programma gebruik je dan? Of gaat dat dan weer heel anders? Heb ik me altijd al afgevraagd :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan