Visual Basic + MySQL ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdkees

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2006
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag over Visual Basic.

Ik wil graag een programma maken dat informatie opslaat op mijn server van de gebruiker.
(natuurlijk op een legale manier, de gebruiker moet een formulier invullen).

Het maken van een formulier in Visual Basic is geen probleem maar hoe sla het bestand op, op een server. (de server staat bij mijn thuis en is dag en nacht 24 uur per dag aan).

Moet ik hierbij het programma MySQL gebruiken??? Hoe moet ik het dan instellen. Wat moet ik toevoegen aan de programeer code van Visual Basic???

Kan iemand mij helpen????

Alvast bedankt.
Kees

Je moet een ODBC koppeling maken verder is er praktisch geen verschil met andere databases. Kijk voor je connectie string op deze site

Je hoeft dus geen MySQL te gebruiken, je kan ook kiezen voor een andere database.

Laatst bewerkt:
Dit interreseert mij ook wel.
Kan dit ook met een excel bestand die de bezoekers openen vanop een site en dat ze vervolgens gegevens ingeven en dat die gegevens dan aangevuld worden in dat exclbestand?

groeten

Maar wat moet je doen als je uit Visual Basic iets wilt schrijven op een database (MySQL)??

Maar wat moet je doen als je uit Visual Basic iets wilt schrijven op een database (MySQL)??
Alle ANSI SQL statements kan je loslaten op een ODBC koppeling. De ene is alleen sneller dan de andere. Iets updaten in een MySQL database gaat precies hetzelfde als op iedere willekeurige database: Update Tabel1 Set Kolom1 = 'Waarde' Where Kolom2 = 123

Andere SQL statements worden waarschijnlijk ook goedgekeurd:D

Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan