Visual basic variables in cijfers optellen / aftrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

menzow

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hallo ik ben een soort van BOT aan het maken ik schiet al aardig op!! :D ik ben bij het laatste
onderdeel het script het door de gebruiker geselecteerde aantal keer laten draaien :
mijn geval.JPG

dat formulier het: aantal
nu kan de gebruiker daar dus een getal invoeren bijvoorbeeld 5 dan moet het script de msn contact persoon 5 keer buzzeren : voor het script 5 keer achter elkaar in gang te zetten had ik het volgende bedacht:
Code:
If aantal > 0 Then
aantal -1
dat script zegt dus: als het aantal groter is dan 0 moet die er 1 van aftrekken en dan een verdere code vervolgen maar nu krijg ik de error dat : aantal -1 , verkeerd gebruikt word ik snap niet waarom

Code:
aantal = aantal - 1
;)

maar wat dacht je hiervan?

Code:
dim iL as long
for iL = 1 to txtaantal.text
   'hier de code voor de buzzer
next iL

Uitleg hier bij please

Code:
dim iL as long
next iL

kan dit ook even uitleggen?

Code:
dim iL as long
next iL

kan dit ook even uitleggen?

je weet vast wel wat dim betekent.

"for" is een lus, dat blijft hij herhalen totdat een bepaalde voorwaarde is bereikt. de voorwaarde is hier dat IL gelijk moet zijn aan txtaantal.text

Jep

iets uitgebreider:

For ... to ... betekent eigenlijk dat je een tellertje maakt. Wat deze code dus doet:

Code:
dim iL as long
next iL
'overige code
0. We nemen even aan dat in txtaantal de waarde "3" heeft.
1. maak een lus; begin bij 1 en ga door tot de 3 (txtaantal = 3). iL = 1
2. voer de 'hier de code voor de buzzer uit; iL is nogsteeds 1;
3. next iL; dat betekent, als iL nog niet de maximale waarde (3 dus) heeft, herhaal en tel 1 bij iL op
4. voer de 'hier de code voor de buzzer uit; iL is 2
5. Alweer de next - iL is 2, dat is nogsteeds kleiner dat 3, dus herhaal nogmaals en tel i bij iL op;
6. voer de 'hier de code voor de buzzer uit; iL is 3
7. iL is nu 3, dus gaat het verder met 'overige code

msn plugin voor vb? .... (google)

@menzow: "hier je victems msn!!", "victems" moet "victims" zijn :p

btw, op welke msn's werkt het? ik probeerde mezelf te buzzen, met Live!, (heb mezelf niet als contact persoon) en plots openende er 2 nieuwe msn-live logins... beetje vreemd :p

Hoe het werkt

msn plugin voor vb? .... (google)

@menzow: "hier je victems msn!!", "victems" moet "victims" zijn :p

btw, op welke msn's werkt het? ik probeerde mezelf te buzzen, met Live!, (heb mezelf niet als contact persoon) en plots openende er 2 nieuwe msn-live logins... beetje vreemd :p
Je moet ingelogt zijn op msn en dan mijn programma openen iemands msn invoeren
( blabla@chatman.tv dat is chatman kan je wel op testen :) ) en dan het aantal keer invoeren
5 keer ofzo en dan op GO klikken.
dan zou hij msn( 8.1/live) moeten openen dan typed hij de msn : blabla@chatman.tv dan drukt hij op enter dan op alt dan op A dan op DOWN DOWN DOWN dan op enter want hij zit dan op buzzeren dan klikt hij op escape en dan nog een keer net zo lang totdat hij het 5 keer heeft gedaan het is dus vrij makkelijk :P
Owja en wat bedoel je met: msn plugin voor vb????

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan