Een goedendag,
Zojuist een artikel gelezen over MP3 in de huiskamer.
Klinkt erg interessant, maar je moet wel een complete PC in de huiskamer willen hebben.
Dit wil ik liever niet.
De kast en een toetsenbord is mij eerlijk gezegd al wel voldoende.
Via het netwerk kan ik het beeldscherm overnemen, dus een monitor is niet nodig.
Ook een afstandbediening is niet echt noodzakelijk, vind ik. Ook al kan het daardoor wel prettiger werken.
In het blad worden allereli programma's aangehaald waarmee je de TV kunt aansluiten op de PC.
Maar ik wil alleen maar de MP3-bestanden afspelen op een paar boxen, dus zonder de TV.
Weet iemand hier een programma voor of, nog beter, de listing, zodat ik hem zelf kan aanpassen?
Wenselijk is een programma waarmee ik met een drk op de knop een speellijst kan afspelen.
Bijvoorbeeld:
Ik zet de PC aan (wacht even zodat hij volledig is opgestart) en het programma start automatisch.
Als ik dan op de "n" druk, begint Nederlandstalige muziek te spelen (vooraf ingesteld natuurlijk).
Druk op op de "r" dan krijg ik rock-muziek.
Enzovoort.
Stel ik druk op [Ctrl]-, dan stopt het programma en gaat de PC vanzelf uit.
Iets dergelijks moet vast te maken zijn, of is er al (freeware dan hopelijk).
Hoe zal de code er uit zien?
Alvast bedankt!
groet,
Dave.
Zojuist een artikel gelezen over MP3 in de huiskamer.
Klinkt erg interessant, maar je moet wel een complete PC in de huiskamer willen hebben.
Dit wil ik liever niet.
De kast en een toetsenbord is mij eerlijk gezegd al wel voldoende.
Via het netwerk kan ik het beeldscherm overnemen, dus een monitor is niet nodig.
Ook een afstandbediening is niet echt noodzakelijk, vind ik. Ook al kan het daardoor wel prettiger werken.
In het blad worden allereli programma's aangehaald waarmee je de TV kunt aansluiten op de PC.
Maar ik wil alleen maar de MP3-bestanden afspelen op een paar boxen, dus zonder de TV.
Weet iemand hier een programma voor of, nog beter, de listing, zodat ik hem zelf kan aanpassen?
Wenselijk is een programma waarmee ik met een drk op de knop een speellijst kan afspelen.
Bijvoorbeeld:
Ik zet de PC aan (wacht even zodat hij volledig is opgestart) en het programma start automatisch.
Als ik dan op de "n" druk, begint Nederlandstalige muziek te spelen (vooraf ingesteld natuurlijk).
Druk op op de "r" dan krijg ik rock-muziek.
Enzovoort.
Stel ik druk op [Ctrl]-
Iets dergelijks moet vast te maken zijn, of is er al (freeware dan hopelijk).
Hoe zal de code er uit zien?
Alvast bedankt!
groet,
Dave.