Visual Basic vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Een goedendag,

Zojuist een artikel gelezen over MP3 in de huiskamer.
Klinkt erg interessant, maar je moet wel een complete PC in de huiskamer willen hebben.
Dit wil ik liever niet.
De kast en een toetsenbord is mij eerlijk gezegd al wel voldoende.
Via het netwerk kan ik het beeldscherm overnemen, dus een monitor is niet nodig.
Ook een afstandbediening is niet echt noodzakelijk, vind ik. Ook al kan het daardoor wel prettiger werken.

In het blad worden allereli programma's aangehaald waarmee je de TV kunt aansluiten op de PC.
Maar ik wil alleen maar de MP3-bestanden afspelen op een paar boxen, dus zonder de TV.

Weet iemand hier een programma voor of, nog beter, de listing, zodat ik hem zelf kan aanpassen?

Wenselijk is een programma waarmee ik met een drk op de knop een speellijst kan afspelen.
Bijvoorbeeld:
Ik zet de PC aan (wacht even zodat hij volledig is opgestart) en het programma start automatisch.
Als ik dan op de "n" druk, begint Nederlandstalige muziek te spelen (vooraf ingesteld natuurlijk).
Druk op op de "r" dan krijg ik rock-muziek.
Enzovoort.
Stel ik druk op [Ctrl]-, dan stopt het programma en gaat de PC vanzelf uit.

Iets dergelijks moet vast te maken zijn, of is er al (freeware dan hopelijk).
Hoe zal de code er uit zien?

Alvast bedankt!

groet,
Dave.

het is naar tulijk mogelijk om eenprogramma zelf te schrijfen
het is niet zo moelijk
keld al durk je bijvoor bild op een verkede toets en dat het programma gewoon op de gatergrond gaat daaien dan kan je niet meer met de toet kominasies verder gaan
ik wil nog wel een keer helepen met het schijven van het programma

Bedankt voor je reactie en je aanbod om mee te helpen met schrijven.
Het liefst maak ik zelf een programma, omdat ik dan alles onder controle heb.
Zoals veel programmeurs ongetwijfeld zullen vinden is het wel prettig om alvast een basis te hebben waarmee je verder kunt.
Voor mij zou de basis zijn: hoe krijg ik in VB een speellijst die, na een druk op een toets afgespeeld wordt?

een afspeel lijst is niet zo moelijk je zet gewoon een een text file een antal linken naar lietjes laat die inlezen in ve al gaat wort er in vb op een toets gedrukt dan gaat hij spelen
ik zal wel even een voor beel scrijven

Dag,

Ik weet niet precies hoeveel ervaring je al hebt met VB. Je kunt via de "OnKeyDown"-functie, (Dubbelklik op FORM1), een funtie starten als er op een toets wordt gedrukt. Dat is op zich het makkelijkst!

Want dan moet de muziek afspelen. Ik weet niet of je al een programma hebt geschreven dat muziek afspeelt. Of een add-on voor een muziek programma kan schrijven, maar als je dat niet hebt, kun je je daar beter zorgen over maken,(lijkt mij). Ik wil best even proberen om een muziek programma (misschien met fade) te schrijven, dat werkt via DirectX. Of makkelijker, via Mediaspeler(alleen moet mediaspeler dan aanwezig zijn).

Ik denk dat AARTVG een mooie snippert voor keydown schrijft, dus dat laat ik volledig aan hem over:d

mvg

Wouter

ik wouw het vija media plejer doen en ik heb wel een betje ervaring met het progaramiren in vb
heb ook wel eens zon zoort progtramma gemaakt voor eenklassen feest dan konden ze uit heel veel mp3jets keizen en dan dubbel kliken er op en dan wert het in een wachtrij gezet

ik ga nog even niet veder maar ik zit al goet op weg al heb ik een beging zal ik hem posten

Bedankt jongens.

Ervaring genoeg in het programmeren, maar ik ben er een behoorlijke tijd uit geweest, dus wat jullie nu allemaal vertellen klinkt me niet bekend in de oren.

Inderdaad zu een module voor de muziek erg lastig worden.
Ik zat zelf te denken aan WinAmp.
Ik weet niet of het mogelijk is, maar als je een speellijst in WinAmp maakt en die sla je op, op de HD, kun je dan in VB via een toetsaanslag WinAmp opstarten en de betreffende speellijst als parameter meegeven?

Misschien is dit te simpel gedacht, omdat je misschien VB instructies moet geven om muziek af te spelen.

Nogmaals:
Het hoeft niet mooi te zijn, sterker nog: er hoeft in principe niet eens een knop op het beeldscherm te komen!
Ik heb toch geen monitor in de kamer staan!

Even tussen haakjes. Winamp kan alle functies die jij wilt vast zelf ook wel:O. (nu heb ik het over Winamp 3). Maar natuurlijk wil ik even kijken of het mogelijk is om via VB Winamp aan te sturen.

mvg

Wouter

ik heb zelf geen win amp maar dat is wel mogelijk
werkt wel wat verweelent

Thanks!
Ik heb er (nog steeds) (te) weinig tijd voor.
Uiteraard ga ik de link even bekijken.

Ik heb eigenlijk vooral gehoopt mensen te triggeren om een dergelijk programma te maken.
want ik denk dat veel mensen een dusdanig programma wel weten te waarderen.
Een mp3-speler met meer dan 1000 liedjes in de kamer is toch prachtig?

(en ik wilde uiteraard mijn programmeerkennis weer wat opvijzelen, maar de verdraaide tijd.... Voorstel: een dag duurt 48 uur! Wie is het daar mee eens?)

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan