• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

e1975

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Berichten
8
Hallo,

Misschien een hele rare vraag,

Maar hoe werkt Visual Basic Editor / Microsoft script editor??

gr.

Edwin
 
Laatst bewerkt:
Bijzonder antwoord...

GOED! :D:D:D

Groet, Leo
 
Deze vraag zal je toch even moeten verduidelijken, denk ik
@ Leo: Nice one :thumb:
Mvg

Rudi
 
Laatst bewerkt:
Dat zal ik dan ook maar doen :D

Ik heb nog nooit gewerkt met Visual Basic en ik ben excel meer en meer aan het ontdekken dus zo kom je ook op Visual Basic. Als je deze optie aanklikt beginnen de vraagtekens al direct....dus vandaar hoe werkt het....

Microsoft script editor is een nog groter vraagteken..als je deze aanklikt dan krijg je 1 grijs scherm, met twee mogelijkheden, beeld en help.....

Heb je of hebben jullie niet een gemakkelijke casus waar ik mee kan stoeien? misschien om het inzichtelijker te maken??

gr.

Edwin
 
e1975, Tja, als ik een flauw antwoord geef, zal ik toch óók iets serieus moeten aanbieden....

Het 'zomaar beginnen' is geen goede start. Wat wel leuk is om te doen, is wat handelingen opnemen met de macro-recorder van Excel. Zo wordt er een blok code opgebouwd die je kan bestuderen. De door de recorder gegenereerde code is nog verre van mooi, maar wel heel bruikbaar als studiemateriaal. Verder zijn er duizenden (iets minder kan ook:D) boeken verkrijgbaar waar je veel leuke info in vindt.

Groet, Leo
 
En ook vooral kijken in de code's van bepaalde geroutineerde forum posters en oefenen , de sheets namaken en uitproberen . een zestal maanden geleden ben ik me ook beginnen verdiepen in vba . Waarschijnlijk een einde midlifecrisis die ik doormaak .
Het is leuk en waar eindigt het de zovele toepassingen , uitdagingen en ........... zeker doen al is het maar de basis die je wil leren .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan