Visual C# 2005 Express Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visual

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Berichten
7
Hallo Allemaal,

Met het bovenstaande boek ben ik net begonnen en ik loop alvast op pagina 33. Hier staat een oefening: Maak een Windows Appilcation-project met een control WebBrowser, een Textbox en een Button. Zorg ervoor dat als u een webadres in de tekstboxplaatst en op button klikt, de betreffende webpagina wordt getoond. Hint gebruik de NAvigatie-methode van de WebBrowser.

Ik kan wel het form maken en de textbox erin zetten en de button is ook zichtbaar, alleen krijg ik het niet actief. Ik krijg het dus niet voorelkaar dat als ik in de textbox bijv. www.google.nl typ, er dan automatisch naar deze pagina gegaan wordt. Helaas kan ik geen bestanden bijvoegen, ook als ik ze inpak blijven ze boven de 100kb.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Visual
 
Je hoeft toch geen bestanden bij te voegen, je kan toch gewoon de code hier neerzetten
 
De code dat is het hem nu juist. Ik zal het proberen.

Als ik het programmaVisual C# open klik ik op Windows Application. Ik krijg dan een Form en aan de rechterkant een Toolbar. Ik moet volgens de opdracht een webbrowser maken.

Ik sleep dus de tool WebBrowser-control naar het Form, het Form wordt nu helemaal wit.

namespace WindowsApplication2
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}

private void webBrowser1_DocumentCompleted(object sender, WebBrowserDocumentCompletedEventArgs e)
{

}
}

Ik moet volgens mij iets tussen de twee accolade's zetten, maar ik weet dus niet wat.

Nu gaan we naar TextBox (control), deze sleep ik ook vanuit de toolbar naar het Form toe.Dubbelklik op TextBox om de event aan de programmacode te verbinden De volgende code verschijnt.


private void textBox1_TextChanged(object sender, EventArgs e)
{

}
}

Hier moet ik volgens mij weer wat tussen de accolade's zetten, maar weet niet wat.

Nu nog de button control, wederom sleep ik die vanuit de toolbar naar het Form toe. Dubbelklik op Button om de event te gaan verbinden met de programmacode. De volgende code verschijnt:

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{

}

Wederom moet ik weer wat toevoegen??? tussen de accolade's.

Hieronder zet ik de gehele code van de opdracht. Let wel, ik moet dus de button zo activeren dat als ik in de Textbox een url opgeef, deze zichtbaar wordt als ik op de button klik.


using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace WindowsApplication2
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}

private void webBrowser1_DocumentCompleted(object sender, WebBrowserDocumentCompletedEventArgs e)
{

}

private void textBox1_TextChanged(object sender, EventArgs e)
{

}

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{

}
}
}



Misschien is het een beetje een lang antwoord. Maar ik hoop het zo duidelijkmoelijk uitteleggen zodat het degene die dit leest ook begrijpelijk is.

Regards,

Visual
 
Ik neem aan dat "button1" de "btnGoClick" uit het boek is ?
Als je een button op een form sleept, geef daarna dan eerst de button een goede naam in de property-window, en pas daarna de button dubbelklikken.
Als je de button eerst "btnGo" hebt genoemd, en dan dubbelklikt, krijg je de code

private void btnGo_Click(object sender, EventArgs e)
{

}



Wat tussen de accolades moet staan..

Als je op de button "btnGo", ( bij jou "button1" ) geklikt wordt, wil je dat de website die je in de tekstbox hebt ingevuld, opgehaald wordt, dus de code wordt dan :

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
webBrowser1.Navigate( textBox1.Text ) ;
}


Druk F5, en vul een website in, ( bv http://www.google.com ) en druk op de button....
Moet lukken :)
 
Ik neem aan dat "button1" de "btnGoClick" uit het boek is ?
Als je een button op een form sleept, geef daarna dan eerst de button een goede naam in de property-window, en pas daarna de button dubbelklikken.
Als je de button eerst "btnGo" hebt genoemd, en dan dubbelklikt, krijg je de code

private void btnGo_Click(object sender, EventArgs e)
{

}



Wat tussen de accolades moet staan..

Als je op de button "btnGo", ( bij jou "button1" ) geklikt wordt, wil je dat de website die je in de tekstbox hebt ingevuld, opgehaald wordt, dus de code wordt dan :

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
webBrowser1.Navigate( textBox1.Text ) ;
}


Druk F5, en vul een website in, ( bv http://www.google.com ) en druk op de button....
Moet lukken :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste Roland,

Hartstikke bedankt voor je antwoord. Ik ga er van het weekend meteen mee aan de slag. Als ik nog meer vragen heb, mag ik dan weer van jou expertise gebruik maken?

Mvrgr,

Visual
 
Webbrowser

Hey,

ik heb ook die webbrowser even geprobeerd maar wanneer ik de webbrowsercomponent aan de form toevoeg, duurt het een eeeeeeeeeuwigheid voor die er op komt..
ook wanneer ik het programma uitvoer werkt het wel, maar duurt het een eeuwigheid voor er iets op he webbrowserveld zelf komt.
het gekke is als ik myBrowser.Navigate(txtURL.Text,"_blank"); gebruik, dat alles wel vliegensvlug werkt, alleen opent die dan de pagina in internet explorer zelf die dan geopend wordt.. zelfde als ik _self of _this gebruik..

iemand een idee? idem wanneer ik de help functie wil starten als ik op F1 druk duurt het ook een eeuwigheid voor die gestart is..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan