Visual c++ 2008: Programma opdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

twanvandersteen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2010
Berichten
4
Hallo,

Ben vrij nieuw met het programmeren in het algemeen. Ik gebruik nu Visual c++ 2008 Express. Hoe kan je een programma opdelen in meerder bestanden? Nu begint de executable steeds groter te worden maar weet totaal niet hoe ik dit beter kan aanpakken.

Bedankt,

Twan
 
euhm, je ziet dan header en source files helemaal rechts of links staan, als je met linker muisknop op ze drukt, add new, en dan kiezen welke je wilt
 
euhm, je ziet dan header en source files helemaal rechts of links staan, als je met linker muisknop op ze drukt, add new, en dan kiezen welke je wilt

Hallo NLScotty,

Het gaat mij niet om de *.cpp/hpp bestanden maar om de *.exe file. De executable is nu 1,5Mb groot, het lijkt mij dat je dit niet ongestaft groter kan laten worden.

Groeten,

Twan
 
Op die manier,

Je zou .dll's kunnen maken en dan 1 .exe. Je drukt dan op de .exe en wanner je .exe de .dll gebruikt wordt deze in het geheugen gezet en het kan er net zo makkelijk weer worden uitgehaald, op die manier blijft je .exe klein en het gehuegen ook.
 
Er zijn een hoop manieren om je executable klein te houden. Geen icoon voor je executable gebruiken. Zo min mogelijk library's includeren bijvoorbeeld, alleen al bij het includeren van de iostream library zal je executable al een halve megabyte groter worden. In de project opties kun je geloof ik kiezen om je executable te laten optimizen om deze zo klein mogelijk te maken tijdens het compileren van je code.

Als je een aantal methodes hebt toegepast om je executable zo klein mogelijk te maken kun je deze altijd nog laten packen met een executable packer. UPX is een vrij bekende executable packer en ook behoorlijk effectief. De --ultra-brute optie weet je executable meestal wel een flink stuk kleiner te maken.
 
Dat kan natuurlijk ook, maar dat is een andere manier van eht bekijken

Veel mensen vinden mooie GUI's belangrijk, ik hou meer van een snel programma, dat soort dingen spelen de grootste rol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan