Visual C++ installatie error

Status
Niet open voor verdere reacties.

hegemanskie

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
16
Beste forumleden,

Ik heb voor school een programma nodig om op een relatief eenvoudige manier een app te maken. Het programma dat we gaan gebruiken is Mendix. Een onderdeel om Mendix succesvol te laten werken is Microsoft Visual, en er wordt via de installer ook geporbeerd om deze te installeren. Maar tot dus ver zonder succes en ik weet niet precies wat ik er aan kan doen om het te verhelpen.

Wat ik tot nu toe gedaan heb:
Er waren wat tools op het internet die deze "vcredist" installatie konden repareren, programma heette NetFXRepairtool, geen succes.
Ook heb ik in via "software verwijderen" de andere versies van dit programma proberen te verwijderen, wat wel gelukt is. Maar niet met het gevolg dat ik Visual C++ kan installeren.
Ik heb ook via deze link stappen 1, 2 en 3 uitgevoerd.
De Mendix installer geeft weer dat er niets gevonden is, qua C++ onderdelen:
Knipsel(1).PNG

Wanneer ik verder ga dan krijg ik het volgende te zien:
Knipsel(2).PNG

Ik hoop dat iemand hier de oplossing heeft de dit probleem kan verhelpen, om volledig te zijn. Mijn systeem specificaties zijn:
Acer Aspire V3-571G
Intel Core i5-3230M
6GB Ram
Het systeem draait Windows 10 Pro.

Nu had ik voor een ander projectje ook Tinycapture nodig, alsthans dat werd geadviseerd, maar daar kreeg ik de foutmelding; 0x80070643. Google is my best friend dus die heeft mij verteld dat het met een MSI installatie file te maken heeft? Maar dit probleem heeft minder prioriteit dan het eerste en wellicht bij een oplossing wijzigt dit zich ook vanzelf.

Alsvast bedankt voor jullie tijd en energie!
 
Alles ook al als administrator uitgevoerd, maar zonder succes.
Misschien niet helemaal duidelijk maar in mijn eerste bericht is het woord link een hyperlink naar https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/976982

Die stappen heb ik ook al uitgevoerd, wellicht dat de installation log nog wat nuttige informatie geeft?
Deze kan ik zelf zo niet uitlezen, zie hieronder:

OS Version = 6.2.9200, Platform 2
OS Description = Future OS - x64 Unkonw Edition (ProductType=48)
CommandLine = c:\d9121389420f6c331f76\Setup.exe
TimeZone = West-Europa (standaardtijd)
Initial LCID = 1043
Using Simultaneous Download and Install mechanism
Operation: Installing
Package Name = Microsoft Visual C++ 2010 x64 Redistributable Setup
Package Version = 10.0.40219
User Experience Data Collection Policy: UserControlled
Number of applicable items: 3
MSI (c:\d9121389420f6c331f76\vc_red.msi) Installation failed. Msi Log: Microsoft Visual C++ 2010 x64 Redistributable Setup_20151124_125401779-MSI_vc_red.msi.txt
Final Result: Installation failed with error code: (0x80070643), "Onherstelbare fout bij installatie. " (Elapsed time: 0 00:00:06).


De MSI log is toegevoegd in de bijlagen, mocht deze nodig zijn.
 

Bijlagen

  • MSI log file.txt
    59,4 KB · Weergaven: 38
Dit al meerdere malen proberen te installeren, helaas zonder resultaat. Thanks for your help.
Is het niet mogelijk om dit C++ stukje helemaal van de computer te verwijderen en het daarna opnieuw te installeren.
Of is het software die nodig is om windows te laten draaien?
 
Je kan dat gewoon deinstalleren. Het is het Microsoft .NET Framework.
 
Is het niet gewoon zo dat heel het software-installatiesysteem van Microsoft (Windows Installer / MSIexec) bij jou in disorde is?
Je zou daarvoor Windows Repair All-in-One kunnen proberen, optie Repair Windows Installer (MSI), in tabblad Repairs.

Doe enkele stappen vooraf, in een "Als Administrator gestart" cmd.exe venster:
dism /online /cleanup-image /restorehealth
sfc /scannow


Tijs.
 
Kan dit ook via Windows of is hier een speciale tool voor nodig?

Gewoon in Windows bij Programma's en onderdelen.
Maar probeer eerst de tip van dnties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan