Visual Studio 2005 Tools for MS Office

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristofvdp

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Beste,

Zijn er van jullie die het pakket " Visual Studio 2005 Tools for Microsoft Office" gebruiken?
Ik sta in beraad om dit pakket te kopen, maar ik zou graag eens wat reacties krijgen op het feit dat je met dit programma Access bestanden naar Executable files kunt ombouwen.

Kan men dan deze .mdb's stand alone draaien zonder Access nodig te hebben?

Mocht iemand weten waar je een betere prijs krijgt dan €1000, mag je me het ook laten weten.

Vriendelijke groeten,

Kristof

Phoeh... wat ik wel weet, met office developper kan het zeker.Maar, als ik de beschrijving lees, zou het in visual studio ook kunnen, maar daar heb ik spijtig genoeg geen ervaring mee.

Maar 1000€ vind ik wel wat overdreven.

Het pakket staat bekend onder de naam VSTO maar betekent hetzelfde.

Je kon met Access97 mdb files al zonder access openen. Je deed dit dan met de Microsoft Access runtime of msrt97.exe

Je kan nu met bijvoorbeeld VB ook al mdb files openen en gebruiken. De mdb files zijn via een odbc ook met andere programmeertalen te benaderen. In plaats van mdb files kan je ook de gratis lichtere versie van SQL Server gebruiken; de MSDE (ms data engine). Deze is gratis en voor niets te downloaden bij ms. je heb dan een MDF file waar je tegenaan praat.

Jij hebt het over de mogelijkheid om Access forms/rapporten te converteren naar xxx. Zodat je Access niet meer hoeft te gebruiken. Daar heb ik helaas nog geen ervaring mee.

HTH
Weest gegroet,
Guus

alvast bedankt voor de reacties,

het probleem van dat programma is dat het enkel te verkrijgen is via 5 importeurs in België. Ik heb het wel al goedkoper zien staan via een site in america... maar ja...

Ik heb op dit moment géén idee of het al dan niet haalbaar is om met VB te programmeren, ik vrees dat ik daar uren, dagen of jaren mee zal bezig zijn (of vergis ik me?).
Dat programma in Visual Tools zou je .mdb gemakkelijker kunnen omzetten, beweren ze...

wordt vervolgd....

ciao

Ik heb tot nog toe alleen maar negatieve verhalen gehoord over het omzetten van .mdb files naar .exe bestanden. Het werkt alleen voor hele simpele toepassingen.

Programmeren in VB is niet veel moeilijker als programmeren in access. Als je in access gewend bent om VBA te gebruiken zul je er niet teveel moeite mee hebben.
Je kunt vanuit VB prima een access database gebruiken om je gegevens in op te slaan.
Het enige wat je in VB zult missen zijn de rapporten van access.

Bartuls zei:
Je kunt vanuit VB prima een access database gebruiken om je gegevens in op te slaan.

Sorry voor de offtopic maar je bent niet contacteerbaar; heb jij hier goede links voor? xp_pc {AT} helpmij {DOT} nl :).

Als je VB6 hebt heb je die voorbeelden zelf al. De meeste voorbeelden op de VB6 installatie CD werken namelijk met access databases.

Je kunt naar access gewoon een ADO connectie maken. Voor de juiste connectstring zie http://www.connectionstrings.com/

Laatst bewerkt:
Als je overstapt op VB ipv VBA dan gaat er weer een wereld voor je open. Inderdaad de rapporten mis je maar daar komt Crystal Reports voor terug.

Op http://www.planetsourcecode.com is een schat aan voorbeeld code te vinden.

1e drie downloads zijn gratis, daarna moet je je gratis registreren en daarna is het voor niks.:thumb:

Weest gegroet,
Guus

Dit klinkt allemaal zeer goed. Kga me dus verdiepen in de wereld van VB...
Maar mijn "programma" zit vol met rapporten dus daar zal ik dus een zeer goed alternatief moeten hebben.

Visual Studio kopen lijkt me ook een risico... kost véél geld en je weet op voorhand niet of het wel goed zal zijn...

Hopelijk weldra nog meer reacties...

Goed weekend allen

Als je dan toch overstapt naar VB neem dan VB.NET of C#. Microsoft heeft om zoveel mogelijk programmeurs aan zich te binden een licht uitgeklede versie van VB.NET en C# uitgebracht. Dat zijn de Express edities. Deze zijn gratis te downloaden van msdn. Daarmee kan je een complete applicatie maken en je kan eens kijken wat het is en hoe het werkt. Verder heb je het voordeel dat je met de laatste microsoft technologie werkt.

Als je hem daar niet meer kunt vinden probeer dan de usenet groepen.

Weest gegroet,
Guus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan