Visual studio .net 2003 programma testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry_127

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hoi,

ik heb net Visual Studio 2003 .NET enterprise archtect geinstalleerd op mijn computer en ik ben dus totaal nieuw in deze omgeving en heb er dan ook een vrij basic vraag over:

Hoe kan ik test1.exe maken om zo daarna mijn programma te testen, bij visual studio 6 was het zo dat dat bij file kon maar ik kan hem hier niet terug vinden...

//edit als ik op build klik zegt hij als fout: sub main was not found.

ik heb als enige in de form load lblTitle.Text = "Test1" staan en verder nix :confused:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Barry_127
Hoi,

ik heb net Visual Studio 2003 .NET enterprise archtect geinstalleerd op mijn computer en ik ben dus totaal nieuw in deze omgeving en heb er dan ook een vrij basic vraag over:

Hoe kan ik test1.exe maken om zo daarna mijn programma te testen, bij visual studio 6 was het zo dat dat bij file kon maar ik kan hem hier niet terug vinden...

//edit als ik op build klik zegt hij als fout: sub main was not found.

ik heb als enige in de form load lblTitle.Text = "Test1" staan en verder nix :confused:
Hier toch ook als VB? Dus, File/Make Exe.
Of is dat ook weer anders in VB.NET.
Blijkbaar is het nu 'Build' geworden net ook als bij andere programmeertalen zo te zien.
En over dat 'sub main', dat is in VB ook zo, daar moet je iets opgeven wat als eerste moet worden geladen. Stel je hebt een form en het heet mijnform, dan moet je bij sub main mijnform opgeven. Laat je de naam v.h. Form op default staan(bijvoorbeeld: Form1), dan geef je Form1 op.

Dennis.

ja dat is em, idd foutje van propetities, moest ff goede form op startup zetten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan