Visualizatie van bezoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter bn2vs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Hey,

Ik heb ergens een tabel met bezoeken op een bepaalde site, en zou deze al-la google analytics (zo een 2D grafiek met op x-axis de datum en y-axis het aantal bezoeken voor die dag) willen weergeven. Kent iemand daar een eenvoudige tool voor? (Ik wil nix overkill met 100 files en een admin panel van hier tot china, maar gewoon simpel een grafiekje dat ik in een andere pagina kan mollen) :)

Alvast bedankt :D

Cheers
BN

Hey,

Thnx voor de suggestie.

Heb die lib naar mn server geupload, maar de voorbeelden doen het niet. Ik vermoed dat dit komt doordat ik de GD library moet anzetten/instaleren ofzo. Heb wat door de documentatie zitten zoeken maar snap niet echt goed hoe het werkt. Help?

Cheers
BN

Wellicht heb je hier iets aan?

If you want gd for a PHP application, just do (for Fedora):
yum install php-gd
Err, 'just do' is een beetje vaag, waar moet ik dat invullen? Ik wil dit op een server die ik bij webreus.nl heb doen, en weet niet eens of dat wel kan.

Cheers
BN

Dat zijn server commando's indien je het pakket nog moet downloaden en installeren.

Ik ging er meer vanuit dat je toegang had tot de php.ini maar dat is blijkbaar niet zo :)

Met een phpinfo(); kun je controleren of je de GD-library beschikbaar hebt.

Hey,

Heb zojuist ondekt dat ik wel aan php.ini kan :)

Geen idee hoe ik server commando's uitvoer (ben echt lame met dat soort dingen :p)

phpinfo() geeft met voor GD dit

Code:
GD Support 	enabled
GD Version 	bundled (2.0.34 compatible)
FreeType Support 	enabled
FreeType Linkage 	with freetype
FreeType Version 	2.1.9
GIF Read Support 	enabled
GIF Create Support 	enabled
JPG Support 	enabled
PNG Support 	enabled
WBMP Support 	enabled
XBM Support 	enabled

Hoe komt het dan dat mijn charts niet weergegeven worden? Hij staat toch aan? Of moet ik zelf als die aan staat hem nog eens appart aan zetten ofzo? xD

Cheers
BN

Hij staat inderdaad aan.

Ik kan vanavond wel eens kijken of hij bij mij wil werken.

Ik heb de class uitgeprobeerd.

Nu blijkt inderdaad dat je geen content te zien krijgt wanneer je zo'n exampleX.php laat runnen.

Bekijk ik de code dan is dat ook niet de bedoeling.
Ik zie namelijk dat er een afbeelding genaamd exampleX.png in de map verschijnt.

Hopelijk heb je er wat aan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan