visuals voor feestje via cdspelers

Status
Niet open voor verdere reacties.

dumble

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Hoi,

Het volgende, een maat van mij is DJ en die gaat een feestje geven. Hij draait met 2 CDspelers en er wordt ook gedraaid met 2 platenspelers. Er is ook een laptopie en een beamer, op dat laptopje staat winamp met die milkdrop visuals (lijpe visuals :)).
Is het mogelijk om wat de DJ draait op de CDspelers via laptop, via winamp en zo via beamer te projecteren op een scherm? Misschien via een microfoon, of extra kabeltje?

Heeft iemand hier ervaring mee? Of miscchien tips hoe we dit het best kunnen aanpakken? :thumb:

Greetz>>
dumble

Ps. wist niet zeker of dit nu het goede forum gedeelte is
Ps². die cdspeler djset ziet er ongeveer zo uit:

Als je een dual-head videokaart hebt, kun je op de 2e VGA aansluiting of op de S-Video uitgang een beamer aamsluiten. In de instellingen stel je dan een 'extended' of 'dual' desktop in. Dan sleep je het Visuals window naar het Beamer scherm.

Ik weet niet of je in Winamp een audiobron (die CD-spelers) kunt aansluiten zodat de visuals daarop reageren. Als dat niet gaat speel je iets anders af, evt. via een 2e Winamp scherm, en laat je dat niet horen (alleen zien).

Laatst bewerkt:
hmm okej, i see

ik heb ook dit gevonden:
http://www.visualjockey.com/

Ik wil namelijk wel graag dat de visuals synchroon lopen met music, nu moet ik alleen een laptop zien te vinden met de specs om het progammatje te draaien. Minimaal 2gb intern en core 2 dua 2.4ghz (cpu= the more > the better.. zeggen ze)

Als je 2 schermen gebruikt dan zou ik het volgende doen:

- 1 scherm voor de DJ
- 1 scherm voor de beamer

Nu hang je de lineout van het mengpaneel aan de linein van de PC.

Zorg dat je in de windows-mixer de line-in ingang geselecteerd hebt. (mixer openen, opties->eigenschappen, opnemen, line-in selecteren)

Open winamp en druk CTRL-L (open location)
type nu in : linein://

Je line-in is nu gekoppeld aan winamp en zodra je wat gaat afspelen op de mixers en de Visuals start (Ctrl-shift-K) dan zal de visual op de muziek van de CD/Plaat reageren!

Even de visual naar het beamerscherm slepen en klaar!
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan