vitumonde.wb

Status
Niet open voor verdere reacties.

scorpiond

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Mijn Kaspersky internet security 7 geeft elke keer deze melden:
detected: adware not-a-virus:AdWare.Win32.Virtumonde.wb URL: hxxp://89.188.16.50/css4.dll?

Ik heb vundoFix al geprobeert maar het helpt niet:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.:)

Het is niet handig een link te plaatsen, waarvan je weet dat je daarmee besmet bent. Ik heb de link onbruikbaar gemaakt.

sorry voor de link, ben nieuw en besefte het na het plaatsen van mijn probleem

weet iemand nog raad voor mijn probleem? Want ik krijg het maar niet weg:S

Probeer eens een andere online virusscan die ook werkt met de browser Firefox:

1 Doe een online virusscan bij Housecall. Dit is gratis en werkt met Internet Explorer en met Firefox. Aan het eind van de scan moet je alle gevonden infecties laten verwijderen. Hier meer en gedetailleerde instructies over het scannen met Housecall.

ik heb het geprobeerd, hij heeft een aantal dingen gevonden en verwijdert, maar die Virtumonde.wb blijft mijn Kaspersky toch steeds aangeven:S

heb ik ook al geprobeerd, maar zal het nog eens proberen. Kan het misschien zijn dat het alleen weg kan via scannen in veilge modus of dergelijke?

Virtumonde

Weet ik niet, maar zoek eens bij Google op Virtumonde. Staan een boel verwijzingen op.

Wat is de exacte melding van KIS?
En het exacte pad?

Er verschijnt elke keer een van het onderdeel van mij KIS7-Web-Anti-virus een popup met het volgende:
detected: adware not-a-virus:AdWare.Win32.Virtumonde.wb URL: hxxp://89.188.16.50/css4.dll?sid=(4...F1E1D545A5E58595D515B5059584F0B00545850692D01)
En daarbij heb ik de keuze uit allow of deny, waarbij ik dus elke keer op deny klik.
Soms gebeurt het dat het bestand toch bij Temporary internet files komt en dan heet het bestandje css4.dll

(Ik het http vervangen met xx zodat het niet actief wordt)

Laatst bewerkt:
volgens mij wel:
het was een patch of dergelijke

dit is wat is nog heb kunnen terug vinden uit lijst Events. Ik denk dat het hierom gaat, maar kan er nog steeds geen raad mee

14-10-2007 14:55:23
'Trojan-Downloader.Win32.Small.fxy'.

Zegt dit jou iets: 89.188.16.50
person: Peter Santema
org: ORG-XIl3-RIPE

En staat het nog in quarantaine of back-up in KIS?

Laatst bewerkt:
die cijfers zeggen me niks, behalve dat ze dan vermeldt worden bij de detectie, en de naam en wat eronder staat ook niet. Bij kaspersky heb ik dat zowel bij quarantine als backup niet staan:confused:

Heb je een complete systeem scan gedaan met KIS?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan