VLC Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen825

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Even het volgende,

ik snap echt niks van dat programma VLC Media Player!

Het schijnt dat je met dat programma op een goede manier films en de bijbehorende ondertitels tegelijkertijd kan laten afdraaien. Er wordt ook beweerd dat als je ondertitel te vroeg of te laat begint, je dat dan kan aanpassen, maar kan die optie nergens vinden...
Bij 1 film lijkt het zelfs helemaal nergens op, dan begint de ondertitel pas na 10 minuten ofzo. En dat is ook precies hetzelfde met alle andere ondertitels die ik voor die film download.

Is er misschien iemand die hier iets over weet??

Bij voorbaat dank,
Koen

Heb het gelezen maar er staat niet bij hoe je de ondertitels gelijk krijgt met de film ...

Is dat niet zoiets al Combined Community Codec Pack? (CCCP)

Want dat heb ik al op mn pc geïnstalleerd staan.

Eigenlijk snap ik ook niet wat ontbrekende codecs precies met mijn probleem te maken kunnen hebben ... :S heb zelf weinig verstand van dat soort dingen.

Deze uitleg zou opheldering kunnen bieden :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Codecs

"K-Lite Codec Pack is a collection of codecs and related tools. Codecs are required to encode and/or decode (play) audio and video. The K-Lite Codec Pack is designed as a user-friendly solution for playing all your movie files. With the K-Lite Codec Pack you should be able to play 99% of all the movies that you download from the internet".

Bron : http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

Ok dus dat over de codecs, ik heb een codec pack ... (CCCP)

maar om nog even terug te komen op mijn vraag van waarom ik dan nog steeds niet de ondertitels goed krijg? Dat zou dus met dat programma VLC media player moeten kunnen maar ik zie die optie nergens in het programma zelf.

Is er iemand die hier meer over weet? alle reacties zijn welkom.

Ok dus dat over de codecs, ik heb een codec pack ... (CCCP)

maar om nog even terug te komen op mijn vraag van waarom ik dan nog steeds niet de ondertitels goed krijg? Dat zou dus met dat programma VLC media player moeten kunnen maar ik zie die optie nergens in het programma zelf.

Is er iemand die hier meer over weet? alle reacties zijn welkom.

De problemen duiken na bijna 3 weken nog steeds op :(

Ook de link van outlaw36 geprobeerd ?

Het gelijk laten lopen van ondertitels is binnen VLC niet mogelijk.
Daar kun je 2 dingen voor doen.
Of de ondertitels voor jou film zoeken (er zijn er meerdere voor verschillende varianten van de film) zoek dan op de volledige bestandsnaam met ondertitel in google en grote kans dat je hem vind.

Zo niet dan zul je zelf moeten gaan synchroniseren.
http://www.weethet.nl/dutch/video_syncsubtitles.php

zoals je al aangeeft, met codecs heeft het niets te maken

Ellasar bedankt voor je reactie! en ik ga wat je zegt uitzoeken.

na 3 weken heb ik er idd nog geen oplossing voor gevonden nee. Die link van outlaw36 was de handleiding voor het programma en daar stond niets in over ondertitels synchroniseren, dus dan zal het idd wel niet mogelijk zijn om dat binnen het programma te doen.

MVG Koen!

Ellasar bedankt voor je reactie! en ik ga wat je zegt uitzoeken.

na 3 weken heb ik er idd nog geen oplossing voor gevonden nee. Die link van outlaw36 was de handleiding voor het programma en daar stond niets in over ondertitels synchroniseren, dus dan zal het idd wel niet mogelijk zijn om dat binnen het programma te doen.

MVG Koen!

Misschien staat hier iets ? "how to synchronize subtitles"

http://www.google.nl/search?client=...nchronize+subtitles"&meta=&btnG=Google+zoeken

Nog even een toevoeging aan dit onderwerp, het gelijk laten lopen van de film met de ondertitels is volgens mij w�l mogelijk.
Ik heb eindelijk ergens een optie gevonden.

Als je VLC Mediaplayer (Versie 1.0.1 Goldeneye) opstart, dan zie je in het programma allerlei icoontjes staan met de volgende omschrijving van links naar rechts:
- Afspelen;
- Vorige media in de afspeellijst;
- Afspelen stoppen;
- Volgende media in de afspeellijst;
- Wissel video in schermvullende modus;
- Afspeellijst weergeven;
- Uitgebreide opties weergeven.

Als je dan op het icoontje 'Uitgebreide opties weergeven' klikt, en naar het tabblad 'Synchronisatie' gaat en je kijkt bij Ondertiteling voor laten lopen op video, dan zou je in principe de ondertitels naar voren of naar achteren kunnen bijstellen (in de plus of in de min)

raar dat dat nou nergens uitgelegd wordt ...

Groeten Koen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan