• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VLC mediaplayer openen vanuit Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DFS

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2001
Berichten
49
Hallo iedereen,

Ik wil mijn filmcollectie die op mijn harde schijf staat overzichtelijk in Excel (of Acces) in kaart brengen. Van elke filmtitel wil ik dan een soort hyperlink maken, zodat wanneer ik erop klik de film direct start (met VLC mediaplayer). Hoe kan ik dit doen? Kan ik dus vanuit Excel een andere applicatie openen, in dit geval VLC mediaplayer?
Graag jullie reacties. Ik ben benieuwd.

Groeten, Dennis
 
Als VLC de standaard player is kan het als volgt.
Code:
=HYPERLINK("D:\Mijn muziek\ACDC\ACDC - Back in Black.mp3";"ACDC Back in Black")
Dit is een mp3 bestand dat automatisch wordt afgespeeld, dit moet volgens mij ook kunnen met een film.
 
Ik heb het net met de ActiveX van media player geprobeerd. Het voorbeeldje heeft nog wat bewerking nodig, maar werkt ook best aardig.
 

Bijlagen

  • test.xls
    17,5 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Hyperlinks in Excel 2007 werken alleen met Windows media player (wanneer het gaat om videobestanden). Maar het lukt me nog steeds niet om ze door VLC te laten openen. Is dit uberhaupt wel mogelijk?

Overigens, de reden dat ik liever met VLC werk is dat de full screen mode van VLC ook echt full screen is. Bij Windows media player (Windows 7) blijf ik zwarte randen zien en de knoppenbalk beneden is niet weg te krijgen. Als iemand hier raad mee weet, ben ik ook geholpen.
(ik ben benieuwd wat de moderator nu met mijn vraag gaat doen).
 
AIs de VLC de standaard player is moet dit toch willen.

Kijk eens bij Configuratie → Software → Programmatoegang en -instellingen → Aangepast → en dan de twee pijltjes naar beneden aanklikken, of het de standaardplayer is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan