Opgelost Vlek in het beeldscherm

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Ongeveer een maand geleden kwam er een vreemde vlek rechts in mijn beeldscherm .
Een dag later was het weg , dit heeft zich nog tweemaal herhaalt , echter sinds een dag of drie is het permanent .
Het ligt niet aan de pc want op een andere pc is de vlek er ook .
Is de monitor stervende ?
Of kan ik nog wat doen ?
Groet

Ik zie geen vlek in de screenshot.

Ik zie ook bij vergroting geen vlek. Waar zit die dan precies? Je kunt deze met een paintprogramma toch omcirkelen of zet er een pijl bij.

Laatst bewerkt:
Ik kan ook geen vlek ontdekken.

Hij heeft het antwoord al zelf gegeven, je kan 10 pc's op aansluiten die vlek zit op het beeldscherm.
Ja, je monitor is stervende.

Ja, je monitor is stervende.
Beetje overdreven, maar hij is wel ‘ziek’ en die vlek(ken) krijg je ook niet meer weg. Of je er mee kan leven, is aan jou. Gooi je een kind met een geamputeerd been ook weg? Op dat niveau zit het :).

Ik heb bijvoorbeeld een vrij oude Mac G5, met een beeldscherm waar ook een ‘vlek’ in zit. Die is uiteraard niet meer te gebruiken om te photoshoppen, maar met internetten, tekstverwerken en mailen heb je er echt geen last van. Je ziet het bij egale vlekken, maar nauwelijks bij drukkere schermen.

Maak dan voortaan een foto van je scherm i.p.v. een screenshot :)

Maak dan voortaan een foto van je scherm i.p.v. een screenshot
Kan je het screenshot vergroten , dan zie je de vlek .

Mogelijk dan een oogaandoening en naar de huisarts?
Die beeldschermen zijn toch niet meer zo duur...

Aangezien de vlek niet zichtbaar is in de screenshot durf ik het wel aan om te stellen dat het aan je monitor ligt. Is de backlight die minder goed begint te werken. Kan vervangen worden maar gelet op de prijzen van nieuwe monitoren is dit economisch niet interessant. Vooropgesteld dat je reserveonderdelen kunt krijgen

Zoals al eerder geopperd, tijd voor nieuw beeldscherm.

Druk eens op die plek.

Dat is niet niks.
Een achtergrond lamp kan een ouderwetse neon soort van verlichting zijn, wat deels zwart is geworden, zoals oude TL's ook soms een donker stuk hebben.
Een wat nieuwere monitor heeft sterke verlichting wat alleen aan de randen zit. Dat schijnt tegen een materiaal dat daardoor helemaal oplicht. Bij zwart beeld zijn lichtere vlekken langs de randen niet te voorkomen. Een gekend probleem met deze oplichtende laag is, dat het kan gaan vervormen. Dit lijkt hier te zijn gebeurd. Het is dan vaak weer recht te maken met wat lijm en plakband, vooropgesteld wel, dat u de monitor open kan maken en het ontwerp van de constructie het toelaat.
Moderne monitoren hebben LED's achter het scherm en dus geen licht doorgevende laag meer.

45 minuten geleden gedrukt de vlek bleef maar nu is hij weg !!!
Opnieuw opgestart en geen vlek meer . De vlek is al eens eerder ineens verdwenen dus hij kan weer terugkomen .
Zou dit iets met het drukken te maken hebben ?

Dat bekekent alleen maar dat er een mechanisch of electronisch probleem met die monitor is.
Wat Alfred 2 al uitgebreider opmerkte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan