Vlekken op laptop scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

SoulSurvivor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Goedemorgen mensen, ik heb net mijn beeldscherm van mijn laptop schoongemaakt met vochtige Fellowes Cleaning Wipes schoonmaakdoekjes, maar ik heb het laten intrekken en ben mijn scherm vergeten droog te vegen. Nu zie je een paar lelijke vlekken en streepjes op mijn scherm als mijn laptop uit staat (dus als het scherm volledige zwart is). Als het beeldscherm aan is zie je het niet. Maar toch ziet het er niet uit. Weet iemand een oplossing hiervoor, of heb ik mijn laptop scherm nu verneukt ;)

Hoi,

Heb je al geprobeerd om hem nogmaals met het zelfde middel schoon te maken?

Modag

Ps. Welkom op Helpmij

Probeer het eens voorzichtig met een schoone zachte tissue met wat lauw water bevochtigd! Zorg dat de tissue niet lekt. Probeer eerst een (1) vlekje te verwijderen, lukt dat dan ga je verder.

Suc6.

Ik heb maar een paar foto's gemaakt, dat helpt toch het beste.

*thumbnails zijn klikbaar* Ik vrees dat ik mijn scherm verneukt heb, maar ik las ergens dat microvezeldoekjes misschien voor een oplossing kunnen zorgen.

Tissues heb ik ook al geprobeerd, maar heeft niet echt geholpen.

Hoi,

Wat zijn dat voor fijne doekjes ik zou ze gelijk maar weggooien, maar heb je hem nogmaals met de zelfde doekjes geprobeerd .

Modag

Whow....vrees het ergste.

Alleen een echt reinigings middel voor LCD/TFT schermen kan miss. de boel nog redden.

Grtz.

Hallo

Indien er echt krassen in dit t.f.t. scherm zitten , kun je het volgens mij wel vergeten ...

Maar ... meestal lukt een zeepsopje aangemaakt met enkele druppels dreft wel om dit zootje nog zuiver te krijgen .(1/2 glas water en een 15 tal druppels)

Dit te reinigen t.f.t. scherm = uiteraard stofvrij , je dient stelselmatig/gelijkmatig m.b.v. niet pluizende stof , of "demaquillage doekjes " geleend v/d vrouw ??? scherm zuiver te vegen .

T.f.t. schem uiteraard horizontaal houden , zodat er zeker geen vocht in kan komen.

Doekjes regellmatig vernieuwen en zeker niet te nat , ten hoogste vochtig.

Vergeet de hoeken niet , en tussendoor regelmatig droog vegen .

Jammer genoeg geen duidelijke vermelding merk/typenr/ouderdom .... maar indien de eventueel aanwezige antireflectielaag beschadigd is door uw "vochtige Fellowes Cleaning Wipes " kun je deze uiteraard niet terug toveren ...

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Indien er echt krassen in dit t.f.t. scherm zitten , kun je het volgens mij wel vergeten ...

Maar ... meestal lukt een zeepsopje aangemaakt met enkele druppels dreft wel om dit zootje nog zuiver te krijgen .(1/2 glas water en een 15 tal druppels)

Dit te reinigen t.f.t. scherm = uiteraard stofvrij , je dient stelselmatig/gelijkmatig m.b.v. niet pluizende stof , of "demaquillage doekjes " geleend v/d vrouw ??? scherm zuiver te vegen .

T.f.t. schem uiteraard horizontaal houden , zodat er zeker geen vocht in kan komen.

Doekjes regellmatig vernieuwen en zeker niet te nat , ten hoogste vochtig.

Vergeet de hoeken niet , en tussendoor regelmatig droog vegen .

Jammer genoeg geen duidelijke vermelding merk/typenr/ouderdom .... maar indien de eventueel aanwezige antireflectielaag beschadigd is door uw "vochtige Fellowes Cleaning Wipes " kun je deze uiteraard niet terug toveren ...

Peter

Bedankt voor de uitgebreide reactie... ik heb mijn laptop inmiddels al verkocht. (was ik ook van plan, voordat ik mijn scherm wat had verneukt) maar door die vlekken heb ik mijn prijs wat moeten laten zakken.

Maar ik zal je tips onthouden, je weet nooit waar het goed voor kan zijn in de toekomst. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan