Vliegende muis-pointer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Ik heb een wazig probleem met mijn optische muis.
[microsoft basic optical mouse 1.0A]
Als ik met de pc bezig ben (normaal gebruik of games) dan "vliegt" de muis-pointer/het figuurtje van de game, op totaal onverwachte momenten plotseling van de ééne hoek naar de andere hoek van het beeldscherm en dat doet ie zó snel dat ik op dat moment even de muis-pointer moet zoeken?!?!?!?!?!

Ik heb al verschillende instellingen verandert zoals het uitschakellen van "de precisie van de aanwijzer verbeteren" , en verschillende aanwijzer-snelheden (config.scherm/muis/opties voor de aanwijzer) , maar niets schijnt te helpen.

Mijn vraag.....
Zijn er nog andere instellingen die ik kan aanpassen?
En....hoe veel invloed heeft de ondergrond waarop de muis zich bevind????

M.v.g. en b.v.d.
Darkbreed

Geen oplossing, maar even een uitleg

Ik heb ook een draadloze Mircrosoft muis gehad, die ging ook automatisch naar links en naar rechts niet zo heel snel maar toch irritant. Ik heb die op wit, blauw en blank hout gehad en op alle ondergronden deed hij het zelfde. Toen heb ik een a4tech muis gekocht ook hier het probleem mee, nu heb ik een Trust muis van 10 euro en daar heb ik totaal geen problemen mee (allemaal optische muizen).

Ik had ook overal al gezocht bij instellingen en kijken of het lasertje niet smerig was. Ook de software geïnstalleerd ook dat hielp niks bij mij. Nu heb ik dus een trust muis zonder software en die werkt perfect.

Een kameraad van mij had ook ongeveer zo'n probleem dat zijn muis uitzichzelf ging bewegen. Dus het komt vrij veel voor. Sorry dat ik geen oplossing heb :o, maar als er een oplossing is....

Heb ik ook vaak.. Wat ik doe is op een Wit A4-tje muizen. Dit zorgt voor de allerminste storing :).

Tja....een wit a4-tje....misschien werk dat ook wel bij mij
:D

Ik heb ook nog even ge-checkt op de site van TWEAKXP.COM
Daar kwam ik het volgende tegen....
http://www.tweakxp.com/article37186.aspx

Maar...ik kan die "advanced tab" bij mij op de pc dus niet vinden.....

Darkbreed:

aanwijzer.png

and !uncheck! the following

Jep...Dat had ik wel gevonden en ingesteld.

Maar er word ook gemeld dat je naar "hardware tab/eigenschappen/geavanceerd" kunt gaan.

Daar zou je dan "Set Sample Rate" en "Input Buffer Length" kunnen instellen

Ja ok.. Dat heb ik ook al eens gezocht; ligt aan de muis geloof ik.

Hmmm....ok...
Zouden die instellingen dan misschien te vinden zijn in het register?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan