• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlook up verloopt na tabbladen wijzigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
hallo,

Zoals in de bijlage te zien gebruik ik een Vlookup.
Nu is het zo dat dagelijks nieuwe data in de tabbladen word ingevoerd.
In mijn geval word tabblad nb% x-3 leeg gemaakt en alle tabbladen ervoor naar de rechter tabblad gekopieerd.
Dus vandaag gaat naar nb% x-1 en nb% x-1 gaat naar nb% x-2 etc

Het vervelende is dat daarna de formule in de kolommen van de Vlookup niet meer kloppen, het lijkt wel of die dan ook verplaatst zijn!!

Is dat op te lossen?(desnoods met een VBA code?

Bekijk bijlage Vlookup.xls

Met de indirect formule ben ik tot deze oplossing gekomen.

Bijlagen

He tanks!!
Dat is een handmatige formule? Die kan je zeker niet met de "wizzard" doen?

Druk ƒx links van de formulebalk, en zet de cursor op de indirect-functie in de formulebalk.
Daarmee kom je er wel uit. ;)

Hmm, ik snap deze toch niet:o:o
Vlookup snap ik dan nog wel en zie je ook de verwijzing staan.

Bij deze formule snap ik niet wat nou de verwijzing is naar de andere tabbladen.
Sorry hoor, zal wel oerstom zijn van me:shocked:

En als je het kunstje nog een keer doet?, dan zie je de verwijzing staan achter de Indirect-functie.
Ga daarna met de cursor op VERT.ZOEKEN staan en zie hoe het staat bij 'tabelmatrix'.
Ga anders naar 'formules controleren' → 'formule evalueren'.

Laatst bewerkt:
ik kom er niet uit hoor. Ik snap niet wat je bedoelt met het kunstje nog een keer doen.
Ik zie maar niet waar de verwijzing staat naar de tabbladen.(sheets)

Met foto van

Bijlagen

• Fx.jpg
    Fx.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Als ik F5 doe krijg ik een ander popup(venster)
excel.jpgexcel.jpg

Selecteer je cel F5 niet de functietoets F5 , dat is de cel in kolom F rij 5 , druk dan op de ƒx links naast de formule balk zoals aangegeven in de jpg .

Oke, dat was erg blond dan.

Maar ik loop er tegenaan hoe ik hem nou verwijs naar het tabblad waar die naar moet kijken.

Zie screendumpje. Daar staat nb% vandaag A:E achter. Echter als ik op het vierkantje er linksvoor op klik en dan naar tabblad vandaag A:E ga krijg ik het volgens het steede dumpje en dat gaat dus weer niet goed.
Wat doe ik nou :evil::evil: fout?

look.jpg
look2.jpg

Ha, ik ben er achter!!
De verwijzing zit dus in de cel F4- G4 etc.

Nu zijn die kolomnamen gelijk aan de namen van de tabbladen maar als de tabbladen nu een andere naam hebben, kan ie se dan ook vinden?

Nu zijn die kolomnamen gelijk aan de namen van de tabbladen maar als de tabbladen nu een andere naam hebben, kan ie se dan ook vinden?
Eigenlijk kan je dit vlug testen door die naam te wijzigen in je cel en zie of het verder nog werkt , zonder het te testen is mijn antwoord NEE , maar je weet nooit .

Dat is zoiets als:
In de 4e la van de kast ligt wat je zoekt.
De kast heeft echter maar 3 laden.

:o Ik neem dus aan dat het antwoord NEE is om mijn vraag als als de tabbladen een andere naam hebben dan de kolomhoofden...:o

Er moet steeds een overeenkomst zijn , zelf een spatie in de cel of tabbladnaam kan al voor de nodige ellende zorgen , dat de formule niet werkt doordat ze geen overeenkomst heeft . Er bestaan wel formules die de tabbladnaam in een bepaalde cel kunnen overbrengen > misschien dat je daarop kan verder borduren > nieuw tabblad > formule in de cel inbrengen en hups verder .

Laatst bewerkt:
Kun je tabbladen dan niet beter nb% plus datum noemen dus:
nb% 4-7-2011, nb% 5-7-2011, nb% 6-7-2011 enz .
Dan hoef je niets te kopiëren en plakken en alleen maar in tabblad totaal de naam veranderen. Eventueel kun je ' x-1 ' enz boven de datums zetten.

:thumb: Dank voor jullie suggesties, ik ga er zeker mee aan de gang. Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan