• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup Bofas probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Ik heb in bijlage een bestandje met in Tabblad 1 gegevens en in Tabblad 2 een lijst waarin moet gezocht worden.
Het getal 201128 in tabbald "gegevens" moet opgezocht worden in tabblad "lijst" en hij doet het niet. Heb al "tekst naar kolommen" uitgevoerd alsook een lege cel gekopieerd en dan plakken speciaal optellen om er zeker van te zijn dat de cijfers niet als tekst aanzien worden.
Dus in kolom I zou het documentnummer moeten komen 103963 uit tabbald gegevens.
Daarnaast zou ik graag het kostencenter hebben, maar denk niet dat dit met Vlookup zal gaan omdat het kostencenter in Tabblad lijst zich bevindt voor het getal dat ik zoek namelijk 201128.

Groeten,

Bijlagen

Ik vermoed dat er in cel E3, tabblad Lijst, een tijpfout zit. Dan werken deze formules:

=ZOEKEN(A10;Lijst!$E$2:$E$19;Lijst!$I$2:$I$19)

en

=ZOEKEN(A10;Lijst!$E$2:$E$19;Lijst!$C$2:$C$19)

Wigi

Wigi,

Heb dit net geprobeerd, maar dit werkt toch niet correct.
Neem nu cel A10 in het tabblad "Gegevens". Dus ik wil dat in kolom I (de gele kolom)
het docnummer komt dat zich op de zelfde lijn bevind als faktuurnummer 201128 namelijk
103963, maar hij geeft als resultaat 11890 en dat is niet correct.
Hij zou als kostencenter 244 moeten geven en hij geeft 2 als resultaat.
De eerste waarde van de die kolom.

Denk niet dat het met deze formule lukt.

Ik vermoed dat er in cel E3, tabblad Lijst, een tijpfout zit.

Klopt het dat daar 2001001 moet staan? Alle overige getallen uit die E-kolom zijn oplopend, alleen E3 niet...
Indien niet, dan werken de formules. Indien wel, dan moet ik een andere formule bedenken.

=VERT.ZOEKEN(A10;Lijst!E2:E19;5;"onwaar")

deze formule is niet juist

je probeert in de 5e kolom te zoeken van een range van 1 kolom
verander de tweede E in i

=VERT.ZOEKEN(A10;Lijst!E2:I19;5;"onwaar")

dan gaat het goed

Maarten

Dit werkt, maar om het kostencenter ernaast te krijgen namelijk 244 zal dit waarschijnlijk niet lukken met Vlookup omdat de waarde die ik eerst moet zoeken die zich in A10 bevindt zich voor het kostencentr 244 bevind.

Met welke formule kan ik dit wel?

Groeten,

Dam, daar had ik aan moeten denken, want die had je al eens gegeven!

Toch bedankt Wigi.

Gelukkig moet je hier niet elke keer voor betalen, ik denk dat ik al lang failliet was.

Ik ga mij eind deze maand wel inschrijven om de site te steunen.

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan