• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vlookup dubbele waardes en laagste

Status
Niet open voor verdere reacties.

Immow

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Hoi alle, Ik heb gezocht op fourm/internet/youtube maar kom er helaas niet uit dus vandaar deze vraag.

Ik heb een prijslijst waar items meerdere keren in voorkomen maar soms verschillen in prijs, ik zou graag alleen de laagste waarde willen tonen.
Code:
=VLOOKUP(B2,'Pricelist Nedermagic'!$D:$E,2,FALSE)
Deze code gebruik ik nu, en zal dus aangepast moeten worden.

Hier is het bestand waar ik in werk Magic.xls

met vriendelijke groet,

Koen

Code:
=MIN(IF('Pricelist Nedermagic'!$D$1:$D$17726=Collection!B2;'Pricelist Nedermagic'!$E$1:$E$17726))
Ingeven als matrixformule, dus met ctrl+shift+enter.

Vreemd, bij mij werkt hij, zie bijlage.
Ik werk met Excel 2003, engelstalige versie.

Bijlagen

• formule-1000.jpg
    formule-1000.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 76
Immow,

probeer het eens met een draaitabel.

Vreemd, bij mij werkt hij, zie bijlage.
Ik werk met Excel 2003, engelstalige versie.

Ik werk met de portable versie, misschien dat het daar aan ligt. Zou u zo vriendelijk willen zijn om het bestand beschikbaar te stellen?

Ik ook portable , heb je afgesloten met Ctrl Shift Enter dat je { formule } krijgt ?

Bijlagen

• acco.jpg
    acco.jpg
    64,4 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Ik ook portable , heb je afgesloten met Ctrl Shift Enter dat je { formule } krijgt ?

Wat ik doe:
1: Selecteer de cel
2: kopieer en plak de formule in de witte balk bovenin
3: ga aan einde staan en druk vervolgens CTRL + SHIFT + ENTER

Dan geeft excel aan dat er iets fout zit in B2.

Dan staan je landinstellingen niet op ; maar op , hadden we eigenlijk kunnen zien in je formule voorbeeld :o

Laatst bewerkt:
Als je daar verder geen hinder van hebt, laat je het lijstscheidingsteken op " , " staan , het is enkel bij het kopieren van formules dat je der last van hebt , ik grijp dan vlug naar de Ctrl H " zoeken " en " vervangen "

Als je daar verder geen hinder van hebt, laat je het lijstscheidingsteken op " , " staan , het is enkel bij het kopieren van formules dat je der last van hebt , ik grijp dan vlug naar de Ctrl H " zoeken " en " vervangen "

Inderdaad :) ik hoefde alleen de " ; " te vervangen met ,

Bedankt voor alle hulp mensen. Deze topic is bij deze opgelost! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan