• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VLOOKUP formule werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc651

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Berichten
175
Hallo,

Ik heb een VLOOKUP-formule in een document geplaatst.
Nu krijg ik deze niet aan het werken.
Ik Krijg de melding #NB.

In cel C8 t/m D21 staat de formule.
De bedoeling is dat hij de waarde in de Sheet met dezelfde naam als de naam in cel I5 en dezelfde naam als in cel A5 & D5 ophaalt en in de betreffende cel plaatst.
Dus als er in cel I5 januari staat, gaat hij naar Sheet januari, en zoekt de naam op die hetzelfde is als in cellen A5 & D5, en kopieert de waarde die in de 6de kolom staat achter die naam en zet deze in Sheet ORT in de cel waar de formule in staat.


Bekijk bijlage R-I.xlsm
 
Doe maar eens via evaluate in tab formules, dan zal je zien dat het niet kan werken.
 
Heb ik gedaan, maar er wordt geen reden gegeven. Er staat slechts ergens NB.
Ik begrijp niet waarom.
Enigste wat ik me voor kan stellen is dat de naamverwijzing in eerste instantie al uit de cellen komt waaruit ik wil zoeken.
is het dat?
 
Ik heb de eerste 2 formules voor u gedaan.

PS. Heb een hulpkolom op tab 'januari' toegevoegd.
 

Bijlagen

  • R-I(cobbe).xlsm
    90 KB · Weergaven: 32
Marc,

Heb je met evaluatie stap voor stap gedaan?
Ik denk van wel maar dan zie je wat er fout is.
Hij geeft het niet zomaar aan.
 
Marc,

Iets concreter: je zondigt tegen het grondbeginsel van Vlookup: het gezochte (de zoekterm) moet te vinden zijn in de eerste kolom van het zoekbereik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan