• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWExcel

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2015
Beste mensen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

In de bijlage heb ik een bestand toegevoegd waar ik in het tabblad (Normtijden slijpen (kolom S)) het productgewicht wil zien.
Dit productgewicht zoekt hij doormiddel van een vlookup uit tabblad (Slijpnormen (kolom (F)). Dit werkt voor model 682 wel maar voor model 1216786 niet. Hij vind voor dit product wel de normtijd volgens dezelfde vlookup. Alleen bij het productgewicht blijft hij #N/A geven. (Voorbeeld hiervan is in tabblad Normtijden Slijpen regel 86 en 120 (3 en 4 zoals nu gefilterd is), kolom. Ik heb van alles geprobeerd maar kan het niet vinden. Zie ik iets over het hoofd? Hoop dat een van jullie het wel vind :)

Met vriendelijke groet,
JW

Bestand verwijderd

Laatst bewerkt:
Gebruik deze formule eens in S86, zie de laatste nul (0)
PHP:
=ALS(G86="";"-";(VERT.ZOEKEN(F86;Slijpnormen!$A$1:$F$38;6;0)))

Ps: Doe dit bij al de formules.

Laatst bewerkt:
Dank

Dit werkt inderdaad... Nog een vraagje dan, waarom werkt het in de andere cellen wel en bij deze niet? (ook productgewicht van andere cellen wordt wel weergeven)

Alvast heel erg bedankt voor het antwoord, =)

Dat zou ik niet weten maar die nul (0) zegt zoek exact wat er staat.

Bedankt

Nou belangrijkste is dus dat voortaan die 0 er gewoon bij moet zetten. Ondanks dat de formule ook kan werken zonder de exacte match.
Ik zal de vraag op beantwoord zetten. Als iemand weet waarom de formule in andere rijen wel werkt en in sommige rijen niet, stuur mij een bericht want zou het wel graag willen weten.

Zie het plaatje, bij benaderen is een 1 Waar en een 0 Onwaar

Bijlagen

• VertZoeken.jpg
    VertZoeken.jpg
    44,4 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan