• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vlookup functies vervangen door vba code

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornesto

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Ik heb een bestand waarin wij nummerplaten zetten die dan opgezocht worden via vlookup per dag

Deze waarden kunnen te vinden zijn in 2 excel files zie kolommen D E F
security list
drivers list

Deze waarden worden opgezocht en bevinden zich in een van de hierboven vernoemde excel files
Aangezien wij dit iedere dag moeten controleren is mijn vraag of het niet beter is om die functies die nu per cel staan in een vba te gieten.
Want momenteel heeft duurt het nogal om al die functies te overlopen gaat over een hondertal rijen waar er formules in staan

Hieronder het bestand

Bekijk bijlage visitor parking januari2.xlsm

Zet uw extern bestand eens binnen het gepost bestand zodat we tenminste een kijk hebben hoe een en ander georganiseerd is.
Honderd rijen met formules is nu ook weer niet iets dat de zaak zo erg kan vertragen, tenminste zonder dat je dat kan opvangen.

Zoiets waarmee je met dagen gaat schuiven is vaak een betere oplossing mogelijk in Access

Het nadeel van een VLookup is dat die altijd de eerste waarde zal vinden hoe wil je onderscheid gaan maken tussen de diverse datums?

Het probleem is namelijk dat wij dit iedere dag moeten doen en een van die lijsten wordt maandelijks opgestuurd in excel die ik dan telkens onder hetzelfde bestand opslaag. Eens ingevuld vergelijken met die knop check. Om aan te duiden of die er ook de dag ervoor.staat. Ik denk dat die code initialize veel in beslag neemt. Zal straks het bestand posten zoals gevraagd

Hoe kan je dan

Als er in cel I4, J4, K4 een formule staat van vlookup (zoekt in twee verschillende excel files)

En je vult in H5 (nummerplaat in), dat excel deze formule automatisch naar onder kopieert

Want ik heb 100 rijen en 200 kolommen waarvan telkens 3 kolommen een iferror functie staat en wil het dynamischer maken. Waardoor het vlugger gaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan