• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VLOOKUP/INDEX data overschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ambroz

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2008
zie bijlage

stap 1: bij invoer het veld veranderen (bron is waarschijnlijk niet mogelijk want dan verdwijnen de formules)
stap 2: overschrijven in master data bij druk op knop (macro)
stap 3: formules blijven intact
kan iemand mij hiermee helpen? is dit uberhaupt mogelijk??

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ambroz,

wat meer uitleg over wat er moet gebeuren lijkt me op zijn plaats.......

Dank voor je reactie.
Het doel is dat gebruikers in het tabblad invullen de data zien via vlookup (linkerzijde, dit is een "vertaling" van de master data)
Vervolgens moeten ze aanpassingen invoeren aan de rechterzijde (invoer).

Vervolgens moet datgene wat ze hebben aangepast overschreven worden in het tabblad master data (bij klik op knop)

Laatst bewerkt door een moderator:
Bekijk bijlage overschrijven master data.xlsm

Ik heb de opzet wat veranderd.
Zie bijlage.

werking file:
1. in start naam invoeren (a,b,c of d)
2. genereer nieuw tab
3. wijzig data in tab
4. Doel is om de invul tab in te vullen deze via vlookup?? te overschrijven in de masterdata in betreffende regel...:

Een overwrite button van de master file:

- Eerst de naam vinden (via vlookup?)
- vervolgens de regel (data) overnemen (wijzingen of alle overschrijven, maakt verder niks uit)

Voor stap 4 krijg ik de macro niet geschreven...
Ik heb de opmaak van de "invoertab" opzettelijk veranderd, omdat dit in ijn origineel bestand ook zo is... (het is een dashboard)

Thanks voor je reactie. Zal de volgende keer een USERFORM gebruiken, maar dat gaat nu niet meer (time kwestie).
Ik zat zelf te denken om een soort van tijdelijk tussenmasterdata tab te maken. Hier het ingevulde naar exporteren (copy tab) en vervolgens deze tab de master data laten overschrijven voor betreffende naam (rij).
Snap je hem?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan