• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VLookup levert onterecht foutwaarde #NA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joannalee15

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Berichten
2
Ik heb in een cel een vlookupformule. De zoekwaarde en de waardes in de tabel waarin gezocht moeten worden hebben beiden het formaat GENERAL. De vlookup formule is correct en levert een foutwaarde # NA. Ik weet dat de waarde die gezocht wordt er is, dus is de foutwaarde is incorrect. Enkel wanneer ik in het veld met de zoekwaarde sta, (dus op op F2 klik) en dan enter, dan verandert de foutwaarde in de juiste waarde. Fijn dat deze workaround werkt, maar ik kan dat niet doen voor 5000 regels. Dit probleem moet een oorzaak hebben. Op internet lees ik dat dit te maken heeft met het formaat van de zoekwaarde en de waardes in de tabel. Ik heb meerdere dingen gecheckt en uitgeprobeerd, maar desalniettemin, alleen als ik F2 + enter gebruik in het veld met de zoekwaarde verandert het resultaat van het veld met de vlookup formule in de juiste waarde.

Wie weet hoe ik dit issue moet oplossen?

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
1 formaat zoekwaarde van tekst verandert naar general. Vervolgens de waardes in de tabel ook verandert naar general. Dan de Vlooupformule weer gekopieerd naar de onderliggende cellen. --> geen resultaat
2 zelfde als hiervoor, maar dan verandert naar formaat tekst --> geen resultaat
3 zelfde als hiervoor, maar dan verandert naar formaat nummer --> geen resultaat
4 de kolom met de zoekwaardes gekopieert en geplakt in dezelfde kolom (alleen waarde plakken) --> geen resultaat
5 de kolom met de zoekwaardes gekopieert naar een nieuwe kolom (alleen waarde plakken) en daarna in de Vlookup formule verwijzen naar de nieuwe zoekwaarde kolom en vervolgens de Vlookup formule gekopieerd naar onderliggende cellen -- geen resultaat
6 automatische berekening van formules uitgezet en dan 4 en 5 opnieuw geprobeerd --> geen resultaat

HELP!

mvg
Joanna
 
Mooie uitgebreide uitleg, maar ik denk toch dat een voorbeeld document hier op z'n plek is.
 
Dit schreeuwt om een voorbeeldbestandje..... Je doet nogal wat aannames, die door de forumleden onmogelijk te controleren zijn.
 
neem in de formule een vermenigvuldiging met 1 op.....
 
Opgelosd

Beste allen,

Sorry voor de trage reactie, maar ik had snel hulp nodig en die was er al heel snel van een college van mij. Helaas was er alleen geen tijd meer om te reageren op jullie berichten.
Mochten er meer zijn met het problem wat ik ondervond dan bij deze de oplossing die voor mij werkte:

De oplossing genoteerd bij problem 2 en oplossing 2 heeft mij geholpen.
https://blogs.office.com/2010/06/10/solutions-to-three-common-problems-when-using-vlookup/

mvg,

Joanna
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan