• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup met iserror

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Hoi Allemaal

Met onderstaande code wil ik dat de tekst "geen data" verschijnt maar ik krijg steeds 0 terug.
Wat gaat er fout?

Code:
=IF(ISERROR(VLOOKUP(@K:K;Adressen!B:N;13));"geen data";(VLOOKUP(@K:K;Adressen!B:N;13)))
 
Probeer deze eens:
Code:
=IFERROR(VLOOKUP(@K:K;Adressen!B:N;13;0));"geen data")
Let ook op de ;0 op het einde van de VLOOKUP.

Plaats anders (Excel!) voorbeeldje.
 
Thanks @AlexCEL

Maar bij mij geeft ie ook nog steeds een 0 (nul) als uitkomst ald er geen data staat waar die moet kijken en niet de tekst "geen data"
 
als je met office 365 werkt dan kan je ook Xlookup gebruiken, dat vind ik een erg prettige vervangen van vlookup. omdat je daar ook een parameter hebt voor "niet gevonden" en dus nooit een #N/B error en je hoeft je niet suf te tellen hoeveelste kolom je resultaat waarde staat omdat je gewoon alleen een zoek kolom en resultaat kolom opgeeft.

garantie tot de deur, want kans op syntax-fouten is aanwezig door opbouwen van de factuur buiten Excel.
=XLOOKUP(@K:K;Adressen!B:B;Adressen!N:N;"geen data";0)
 
Terug
Bovenaan Onderaan