• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

emsz87

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Hoi,

Ik heb een probleem met een formule. Ik wil namelijk in sheet 1 (inbound registratie) in kolom E een vlookup naar sheet 2 (te laat opgeslagen). Ik heb al een deel van de formule maar het probleem is dat hij niet de juiste waarde (tekst) laat zien in de onderliggende cellen. Namelijk in sheet 1 cel E2 t/m E4 laat hij de juiste waarde/tekst zien maar vanaf E5 krijg ik niets meer te zien. Dit geldt ook voor kolom F.

Wat ik eigenlijk wil is:
De 2e sheet (te laat opgeslagen) houdt bij welke 'invoices' te laat zijn opgeslagen. Dit wordt handmatig bijgehouden in excel.
In sheet 1 moet een formule komen in kolom E en F die de teksten van sheet 2 in kolom E en F overneemt die bij de desbetreffende invoice hoort.

Voorwaarde:
de formule moet rekening houden dat als een invoice in sheet 1 niet voorkomt in sheet 2 (oftewel op tijd opgeslagen) dan moet hij geen tekst/waarde/foutmelding laten zien in die cel in kolom E en F oftewerl blanco.

Bekijk bijlage test1.xls

Kan iemand mij hierbij helpen?

Dank je wel je hebt het opgelost!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan