• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VLOOKUP wilt maar niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

muze67

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
in cel N1 wil ik de formule VLOOKUP toepassen om cel G1 met S1 te vergelijken en in cel N1 moet dan de waarde van T1 komen te staan.

ik weet het voor velen van u is dat heel gemakelijk maar bij mij wilt het momenteel niet lukken.

hier een deel van mijn bestand in bijlage

Bijlagen

in cel N1 wil ik de formule VLOOKUP toepassen om cel G1 met S1 te vergelijken en in cel N1 moet dan de waarde van T1 komen te staan.

ik weet het voor velen van u is dat heel gemakelijk maar bij mij wilt het momenteel niet lukken.

hier een deel van mijn bestand in bijlage

Weet je wel zeker dat dit het goede gedeelte van het bestand is?
Zo te zien zijn de waardes niet overeenkomstig.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ja bestand is de juiste ik heb maar een deel genomen van de kolommen en rijen

kun je een vb terug posten aub zodat ik kan zien wat ik fout deed

ja bestand is de juiste ik heb maar een deel genomen van de kolommen en rijen

kun je een vb terug posten aub zodat ik kan zien wat ik fout deed

Aangezien de waardes niet te overeen kwamen, heb ik een voorbeeld bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
hoi als i khet doortrek wil ik dat de hij altijd in de waardes in kolom S en T gaat kijken. moet i kze allemaal een voor een terugzetten of is er een formule voor

hoi als i khet doortrek wil ik dat de hij altijd in de waardes in kolom S en T gaat kijken. moet i kze allemaal een voor een terugzetten of is er een formule voor

Voor het naar beneden slepen kan je de formule gebruiken. Ik heb de formule een klein beetje aangepast.
Code:
=VERT.ZOEKEN(G1;$S$1:[B]$T$200[/B];2;ONWAAR)
Eventueel kan je het vetgdrukte gedeelte aanpassen aan de grootte van het oorspronkelijke kolom.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan