• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vlookup?

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee helaas dit is hem ook niet ik doe maar die 5 ook gewoon in drop down list zeggen dan komt het ook goed dan maak ik wel een normale lookup want zo gaat het niet werken ben ik bang

Roncancio, ik moet idd , gebruiken en niet ; dat werkt niet

Hoe is nu de stand van zaken?
Is het opgelost met de komma's?
Welke foutmelding(en) krijg je?
Desnoods is er wel een excel bestand met Nederlandse en Engelse benamingen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

als ik de ; vervang voor , komt er nu wel nul te staan maar het werkt nog niet waarde blijft heel de tijd 0

dit is de formule nu =IF(A3=5,B3,IF(ISERROR(VLOOKUP(B4,A7:B15,2,FALSE)),0,VLOOKUP(B4,A7:B15,2,FALSE)))

als ik de ; vervang voor , komt er nu wel nul te staan maar het werkt nog niet waarde blijft heel de tijd 0

dit is de formule nu =IF(A3=5,B3,IF(ISERROR(VLOOKUP(B4,A7:B15,2,FALSE)),0,VLOOKUP(B4,A7:B15,2,FALSE)))

Nogal logisch dat het niet werkt.
Je zoekt B4 in het bereik van de A-kolom.
Daar staan geen hoge waardes in.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

hoe luid de code dan? ik krijg hem niet goed voor elkaar!

=IF(A3=5,B3,IF(ISERROR(VLOOKUP(B4,B4,2,FALSE)),0,VLOOKUP(B4,B4,2,FALSE)))
heb hem nu zo, hij is nu iig wel van de 0 af maar hij veranderd niet

Nee dat werkt zo niet.
Code:
IF(A3=5,B3,IF(ISERROR(VLOOKUP([B]A3[/B],A7:B15,2,FALSE)),0,VLOOKUP([B]A3[/B],A7:B15,2,FALSE)))
Ik heb alleen de vetgedrukte verwijzingen aangepast.
Eerst wordt gekeken of A3 5 is. Is dit niet het geval dan wordt A3 vergeleken met de waardes in de A-kolom.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ik begin echt steeds meer water te zien branden!
snap er echt helemaal niks meer van want met die aanpassing wiltie het niet eens doen bij mij!!
Ik ga het gewoon makkelijker maken! laat die regel erboven weg met de waardes met 5 en gooi 5 gewoon in de dropdown list ook!
maak vervolgens gewoon een vlookup naar de cel waar de waarde in staat als ik de code verzonnen krijg :P ben tenslotte en super leek hierin allemaal

Ik begrijp niet goed waarom het steeds misgaat.
In bijgevoegd bestand zit een berekening en aanvullende informatie.

Is dit hetgene wat je voor ogen hebt?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Ik heb het aangepast.
Je gaat me toch niet vertellen dat het zo in orde is !?:shocked:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
het zal zo wel moeten, was niet de bedoeling want ik wou de 5 niet in de dropdown list maar het zal toch moeten! werd er gek van!!

hartelijk dank!!!

het zal zo wel moeten, was niet de bedoeling want ik wou de 5 niet in de dropdown list maar het zal toch moeten! werd er gek van!!

hartelijk dank!!!

Dat hoeft toch ook niet!
Ik heb nógmaals je bestand aangepast (dropdownlijst incluis).

Dit lijkt er meer op. (denk ik).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Ik heb hem nu al goed staan, ben al verer gaan werken met andere gegevens dus!

Nogmaals hartelijk dank voor alles!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan