Vlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.
wampier, ik bekijk nog even waar het probleem zich precies situeert :)

als ik je een excelfile doorstuur met de layout van wat moet weggeschreven worden, en waar moet gezocht worden op wnnr, zou jij dan hiermee aan de slag kunnen om iets te schrijven?

Indien gewenst wil ik de layout in vb ook meesturen (welk bestandje heb je daar dan voor nodig?)

beste forumisten,

na enkel dagen/weken stilte nog even een poging...

Ik ben al héél ver geraakt in mijn project maar ik bots nog op een moeilijkheid...

De gegevens worden netjes weggeschreven naar een excelbestand dat zich op een specifieke locatie bevindt. De gegevens worden lijn per lijn toevoegd. So far so good.

Nu is het wel zo dat dit een tabel is, maar[[/B] na het wegschrijven zie ik dat de tabel niet 'groeit'.

Hieronder geef ik graag de code mee voor het wegschrijven van de gegevens.

De tabel in het excelbestand is 'Tabel1' genaamd.

Code:
Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        'cn.ConnectionString = "provider=microsoft.jet.oledb.4.0;data source =\\DMVL\Receptie\excellijsten david\Agen.xls;extended properties=excel 8.0;"

cn.Open()

With cm
            .Connection = cn
            .CommandText = "insert into [Data Agen$] values('" & TxtBarcode.Text & "', '" & DateValue(Date.Today) & "', '" & TxtWnnr.Text & "', '" & LblKeuze.Text & "')"
            .ExecuteNonQuery()
        End With

cn.Close()
        'TxtBarcode.Focus()
        'TxtBarcode.Text = ""
        Button5_Click(Button5, New EventArgs())
        SelectAllText(TxtBarcode)

'MsgBox("Bestelling genoteerd", MsgBoxStyle.Information, Text)
        LblUur.Text = Format(Now, "HH:mm:ssu")
        LblDatum.Text = Date.Today
    End Sub

hopelijk lukt het om dit te verwezenlijken...

Bedoel je dat er onder niets wordt toegevoegd? Ik zit helaas enige weken in het buitenland, dus ik kan er nu niet heel veel tijd aan besteden, maar als ik probleem verder begrijp is er misschien nog iets wat ik kan nakijken

Goeiemorgen Wampier,

merci voor je aandacht voor mijn probleem :)
Btw, long time e. Alles ok?

De gegevens worden netjes weggeschreven naar het desbetreffende bestand, das geen probleem.

Het probleem situeert zich op volgend vlak:

stel dat er een tabel gemaakt is (op voorhand) van de gegevens in A1:D40. Bij het gebruiken van het bestand worden dan de gegevens weggeschreven naar cellen A41:D41.
Na invoer zie ik dat de tabel niet 'gegroeid' is naar A1:D41.

Snap je het iets meer nu? Kan ik anders het bestand in vb doorsturen naar je? VIa het forum plaatsen lukt met niet (bestandsextensie wordt niet aanvaard).

Groeten,
spiesse

Ik kan helaas momenteel dus weinig daarmee, omdat ik het niet kan draaien (op mijn werklaptop).

De gegevens zijn er wel, maar de "tabel" in excel wordt niet groter? dat kan kloppen. Het idee van een "tabel" is een excel definitie. Het is niet anders dan een naam gekoppeld aan een range. Je kunt de definitie ook alleen gebruiken in excel zelf. Is het een optie om de definitie aan te passen in excel zelf in VBA?

momenteel heb ik een versie draaiend in excel met vba, dus daarin wordt de tabel perfect groter bij het invoeren van gegevens.

Het bestand wat ik in vb.net wil maken is in feite puur oefenen om het in een standalone programma te krijgen, zonder dat excel moet openstaan. Hoe minder de werknemers kunnen prutsen, hoe beter ;)

dus als ik het goed begrijp kan je geen tabel doen groeien via vb.net?

ik heb wel via vb.net de office interop dinges gebruikt waardoor ik excel formules kan gebruiken. Maar het is dat niet wat je bedoelt met 'de definiet aanpassen in vba'?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan