• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookupformule voor 1 nummer uit een lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

renstate3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2021
Hallo, ik heb een vraagje mbt een vlookupformule, die uit een lijst met dezelfde nummers, maar een uniek nummer kiest als ik hem doortrek in excel.

Als ik onderstande nummers wil vlookuppen, dan krijg ik in een ander tabblad ook dezelfde range nummers als hieronder, ik wil graag zien, dat er 1 x 1000, 1x 2000 en 1x 3000 komt te staan in het ander tablad.

Dit is dus niet mogelijk met een standard vlookup formule, ik hoor graag welke formule ik hiervoor nodig heb.

Alvast bedankt.

gr
rens

1000
1000
1000
2000
2000
2000
3000
3000

Welkom op het forum. Goed gebruik is om bij een vraag een Excel voorbeeldje te plaatsen om je vraag te illustreren. Daarin tevens aangeven voor een aantal rijen of kolommen wat je als uitkomst verwacht, en waarom. Dit voorkomt overtypen, gokken en dubbel werk.

Alvast een vraag: welke versie van Excel gebruik je? Excel 365 kent de functie UNIEK (UNIQUE) die hier erg nuttig zou kunnen zijn.

Voor deze keer heb ik een bijlage gemaakt waarin twee methoden gedemonstreerd om unieke waarden te krijgen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
He, dat is snel, helemaal goed, wist niet dat het zo simpel was in office360.

Iig bedankt voor de snelle reactie, zal volgende keer een voorbeeld bijvoegen.:thumb:

Gr
Rens

Met Excel 365 is het inderdaad heel simpel...

Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan