Plotinus
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 mrt 2007
- Besturingssysteem
- Linux Debian / Windows 11
Ik wil via VBA het maximum van de som van twee naastliggende velden van twee kolommen bepalen en vervolgens in dezelfde rij een waarde ophalen via VLOOPUP. Het eerst gaat gedeeltelijk: de som wordt niet bepaald, maar het maximum in de matrix van de beide kolommen. Ik snap dat ook wel, maar weet helaas niet hoe dit wel moet. Volgens mij moet je hier een matrixformule voor gebruiken, maar ik heb geen idee hoe dit in VBA aan te pakken.
De tweede stap geeft gewoon een foutmelding 1004: 'Eigenschap VLOOPUP van klasse Worksheet kan niet worden opgehaald' Ik heb hier al vele berichten op internet over gelezen en wat suggesties uitgeprobeerd, maar helaas nog zonder resultaat.
Zie bijgesloten voorbeeld. Ik zie nu dat er bij de versimpeling één kolom is weggevallen: er moet nu in kolom één de waarde worden opgehaald. In dit geval moet dus eerst 121,6 (7,2 + 114,4) worden gevonden en vervolgens de naam Frank worden opgehaald.
Zou iemand hier eens naar willen kijken?
De tweede stap geeft gewoon een foutmelding 1004: 'Eigenschap VLOOPUP van klasse Worksheet kan niet worden opgehaald' Ik heb hier al vele berichten op internet over gelezen en wat suggesties uitgeprobeerd, maar helaas nog zonder resultaat.
Zie bijgesloten voorbeeld. Ik zie nu dat er bij de versimpeling één kolom is weggevallen: er moet nu in kolom één de waarde worden opgehaald. In dit geval moet dus eerst 121,6 (7,2 + 114,4) worden gevonden en vervolgens de naam Frank worden opgehaald.
Zou iemand hier eens naar willen kijken?