vm server en win7 met niks dan problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

headlight

Banned
Lid geworden
27 mrt 2013
ik het voor school in virtualmachine (laatste versie met extensiepack) 2 windows servers (2008 standard without hyper v 32bit) en een client (windows 7 pro n 32bit)

server 1 en de client liggen continu dwars, en enige remedie die ik en mijn docent kunnen bedenken is dan maar opnieuw te beginnen. maar voordat ik 6 hoofdstukken opnieuw ga doen wou ik eerst even weten of er echt niks anders op zit dan dat.

de problemen:

server 1 weigerd dhcp correct te instaleren, ik blijf activatie fouten houden, clients die geen ip e.d krijgen ookal zou dit moeten.

ik kon nog om dhcp heen werken door gewoon mat statische ip adressen te werken, maar dan het volgende:

de windows 7 client kan de server wel pingen, maar de server de client niet (request timed out). alle firewalls staan uit, alle systemen staan op intern netwerk en zijn hiermee verbonden.

iemand enig idee?

Intern netwerk? Hier maak je een dikke fout, en dat is waarom de DHCP server zich niet kan activeren:
Internal Network: This option is used to connect two or more guests together for an isolated network. When the guest is using this option, it can only connect to the other guests on the same physical machine. WVPC application internally has a software switch which forwards the packets meant for the destination guest without connecting to the external world. This is useful for cases where you want to connect to two or more machines completely isolated from the network. The internal network also maintains the DHCP server and provides the DHCP addresses in the range of 169.254.0.16 to 169.254.10.254. If another guest is acting as DHCP Server, you would need to disable the DHCP server so that DHCP packets can reach to that guest.

Geen idee of je de DHCP server functionaliteit kunt uitzetten in Virtualmachine zélf voor Intern netwerk, maar dat is wat je moet gaan doen/proberen. In VMWare workstation is dat wel mogelijk.

Tijs.

Intern netwerk? Hier maak je een dikke fout, en dat is waarom de DHCP server zich niet kan activeren:

Geen idee of je de DHCP server functionaliteit kunt uitzetten in Virtualmachine zélf voor Intern netwerk, maar dat is wat je moet gaan doen/proberen. In VMWare workstation is dat wel mogelijk.

Tijs.

bedankt voor je reactie, echter dit heb ik al geprobeerd. dhcp krijgen we echt niet aan de gang, vandaar dat ik dhcp mag overslaan. maar statische ip adressen haperern ook.

de verbinding moet goed zijn, ander kan de client de server niet pingen?

Subnetmasker wel gelijk op server en werkstation? En het netwerk in het W7 werkstation wel op Bedrijfsnetwerk gezet (zie Netwerkcentrum)?
Mag in ieder geval niet op Openbaar staan...
Staat dat goed, kijk dan of je vanaf de server kunt pingen naar het ip-adres van het werkstation.

Tijs.

Laatst bewerkt:
sorry voor late reactie, en helaas; wederom alles staat hier goed.

ik ga er zaterdag met een expert naar kijken, anders instaleer ik ze opnieuw. (geen zorgen de expert in kwestie is familie, ik betaal er niet voor :) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan