VMware en software overzetten naar nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

flashcs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Hallo

ik ben nieuw op dit forum en heb de volgende vraag en zeg er gelijk bij dat ik niet erg handig ben met computers.

Op mijn oude PC met XP gebruik ik VMware om oude software te laten draaien. Iemand heeft dit ooit zo voor mij ingesteld omdat deze software niet op XP draaide, ik vermoed een DOS programma.

Nu heb ik een nieuwe PC met windows 8.1 en zou graag de oude pc opruimen maar heb de software die onder VMware draait absoluut nog nodig.

Hoe kan ik deze software toch overzetten naar de nieuwe PC ? De pc's draaien in een thuisgroep, ik heb evt een externe hdd e/o USB stick.

alvast dank !

Op de Windows 8.1-PC kun je gewoon VMware installeren. Ik weet niet of je VMware Player of Workstation gebruikt? Player kun je gewoon downloaden en installeren van de website van VMware. Om Workstation te downloaden moet je volgens mij een account hebben bij VMware. Kopieer anders de installatiebestanden (en je productcode!) van Windows XP naar Windows 8.1.

Als je VMware hebt geïnstalleerd, kun je de VM gaan overzetten.

De VM die je nu in je VMware-omgeving in Windows XP hebt staan, staat als het goed is in Mijn Documenten, tenzij het standaardpad is aangepast.
Binnen de directory 'Virtual Machines' zie je de directory's van alle VM's die zijn geïnstalleerd.

Als je die gehele map kopieert naar de Virtual Machines-map in Windows 8.1, kun je bij het aanmaken van een nieuwe VM aangeven dat je een bestaande vaste schijf wilt gebruiken. Wijs de Wizard hierbij naar de vaste schijf van de VM die je hiervoor hebt gekopieerd. Zo kun je de VM weer gebruiken zoals in Windows XP. Let er alleen nog op, dat je bij het aanmaken van de VM in de VMware-omgeving in Windows 8.1 dezelfde instellingen gebruikt als in de omgeving in Windows XP. Nochtans kan er weinig misgaan met Windows XP.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Succes! :thumb:

Enorm bedankt, ik ga het morgen proberen !

mvg

Gerard

Hallo, heb vandaag VM player geinstalleerd, maar krijg tijdens de install een foutmelding zoals op afbeelding.
wat ik ook doe, het lukt me niet om het .msi file te vinden.

2014-02-05_1348.png

heb geen cd meer van de oude workstation software, vond wel een cd met windows NT

Nogmaals dank voor de hulp alvast !

Volgens het bericht heb je VMware Workstation al op de PC geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan