VMware Workstation 7 netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Ik heb op mijn Windows 7 (64 Bit) machine een legale versie van VMware Workstation 7 geïnstalleerd.

Vorige week heb ik OSX server (10.6) geïnstalleerd in VMware. Het netwerk netjes ingesteld op bridged. Ik kreeg netjes een ip-adres(10.0.0.3) opvolgend van mijn Windows 7 machine(10.0.0.2) en kon bezig om Deploystudio te installeren op OSX Server.
Na alle instellingen van Deploystudio goed gezet te hebben, kon ik met mijn macbook(10.0.0.4) netjes booten vanuit de virtuele OSX server. Allemaal lekker snel, geen problemen.
Ik heb een backup gemaakt, en terug gezet van 1 van mijn partities.

Vervolgens ben ik nog wat aan het spelen geweest met de instellingen van Deploystudio, maar hiermee mijn OSX server naar de knoppen geholpen.
Geen probleem, gewoon even alles opnieuw installeren en instellen(kost 2 uurtjes).

Let op nu komt het :P
Ik installeer OSX Server met exact de zelfde instellingen als voorheen(netwerk weer op bridged), maar zodra ik eenmaal in OSX ben is mijn ip adres ineens 169.254.36.128, terwijl de Windows 7 machine en mijn macbook allebij in 10.0.0.x zitten. De macbook en Windows 7 machine kunnen pingen naar elkaar, de OSX server kan dit niet. Wel heb ik in OSX server internet.

Ook kan ik niet meer opstarten vanaf het netwerk met mijn macbook naar de OSX server.

Ik heb al geprobeerd de instellingen van OSX server (het netwerk) handmatig aan te passen met een vast ip-adres, maar helaas heb ik dan én geen internet op OSX én ik kan nog steeds niet booten met me macbook naar de OSX server.

Iemand een oplossing om weer de normale instellingen voor het netwerk te krijgen?

ps. Ik heb VMware al een keer opnieuw geinstalleerd en ook meerdere keren OSX server er opnieuw opgezet. Ook heb ik Windows 7 in VMware gezet en daarbij krijg ik ook een ipadres in de range van 169.254.36.x, maar deze kan niet pingen met OSX server of andersom.

Hoe staat je netwerk adapter ingesteld?
Op host only, of netwerk-bridge of NAT?
169.***.***.*** adres is namelijk een intern adres.

Staat op bridged... 10.0.0.x is ook intern net als 169.x.x.x

Maar ik heb nu Windows 7 opnieuw geïnstalleerd, VMware daarna opnieuw geïnstalleerd en vervolgens OSX Server virtueel opnieuw geïnstalleerd en nu werkt alles weer netjes..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan