VMware

Status
Niet open voor verdere reacties.

kris81

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Voor mijn projectwerk op school heb ik een virtueel netwerkje opgezet. Namelijk één server 2003 met daarop Active Directory en 2 xp cliënts. De reden dat alles virtueel is, is omdat ik met een vast ip niet op internet geraak.
Bedoeling is dat ik in deze testomgeving SMS van microsoft ga uitrollen en hierop wat ga prutsen alvorens we met onze werkgroep het netwerk van de campus daadwerkelijk gaan aanpakken.

Nu het probleem, om ons script te maken heb ik de screenshots van al de installaties nodig. Al de installaties worden echter op een virtuele machine gedaan. Ik heb dus wel screenshots maar de virtuele server ziet mijn usb-stick niet waarop ik ze wil bewaren. Dus mijn eerste probleem, hoe maak ik dat de virtuele server een usb-stick kan gebruiken?

Mijn 2e probleem is soortgelijk ik moet nog verschillende dingen installeren op de virtuele server maar de virtuele ziet geen dvd of cd-Rom hoe los ik dit op.

Dank bij voorbaat voor uw deskundige uitleg.

Kan je je usb stick wel op je fyzieke pc aan. Als dat het geval is sluit je je vmware machiene af. Ga dan naar settings en dan naar het tabblad opties. daar kan je ergens mappen toevoegen zodat je ze kan benaderen in je vm ware mashine. Je kan ze dan benaderen via volledig netwerk en dan VMware host. daar staan dan je mappen.
De details weet ik zo niet als je er niet uitkomt zal ik thuis een keer voor je kijken en een betere handleiding voor je schrijven met wat screenshots

Stefan, mijn projectwerk is intussen al af en mijn diploma is al binnen, maar toch hartelijk dank om me te willen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan